Aerie Peak

Z Wowpedia
AllianceSzczyt Aerie

Aerie Peak from the Sky.jpg

Szczyt Aerie po Kataklizmie

Typ

Capital

Przywódca
Rasy
Język
Powiązania
Lokacja

Północno-zachodnie Ostępy

Charakterystyka
Instytucje

Done.gif Karczma          Done.gif Poczta

Done.gif Stajnia

Done.gif Kowadło&Kuźnia

Undone.gif Bank       Undone.gif Dom aukcyjny

Nauczyciele

Undone.gif Klasy
Done.gif Profesje

Podróż

Done.gif Loty
Undone.gif Transport masowy
Undone.gif Portale

Status

Aktywny

Źródła: World of Warcraft

Szczyt Aerie to stolica Wildhammerów sprzymierzona z Przymierzem, znajdująca się w północno-zachodniej części Ostępów.

Jest to duże miasto wykute w masywnym górskim zboczu, z którego widok rozciąga się na Jezioro Darrowmere. Szczyt przypomina potężną głowę gryfa z otwartymi przestrzeniami w jego oczach i nozdrzach. Nad jego stworzeniem pracowały pokolenia krasnoludów, dzięki czemu posąg do złudzenia przypomina prawdziwe zwierzę. Dostrzec można nawet pojedyncze pióra. Wildhammerskie domy i stanowiska obronne powstały u podnóży klifu. Gryfy gnieżdżą się w wydrążonej w środku głowie posągu oraz w samej górze i nieustannie krążą wokół głowy posągu jak pszczoły wokół prawdziwego gryfa.

Wildhammerzy dobrze wiedzą, kto jest ich przyjacielem, a kto wrogiem. Witają tych pierwszych i bronią miasta przed drugimi. Architektura miasta przypomina trochę Ironforge, lecz budynki posiadają płaskie dachy, by można z nich prowadzić obserwację. Wokół Szczytu krasnoludy nieustannie trenują latanie na gryfach i rzucanie młotem.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Szczyt Aerie to dom Wildhammerów, frakcji, która oderwała się od reszty krasnoludów po War of the Three Hammers. Po porażce Thaurissana w czasie wojny, Wildhammerzy powrócili do swego domu w Grim Batol. Zobaczyli jednak. że śmierć złej czarownicy Modgud zostawiła skazę na górskiej fortecy. Wildhammerzy nie mogli dłużej mieszkać w Grim Batol, więc wyruszyli na północ i założyli nowy dom w Ostępach. Z powodu okropnych podziemnych bitwe, które stoczyli z Ciemnym Żelazem, zdecydowali się wybudować większość domostw nad ziemią, zamiast zagłębiać się pod ziemią na modłę krasnoludzką.

Krasnoludy ze Szczytu Aerie to jeźdźcy gryfów, a ich pomoc dla Przymierza w czasie licznych wojen jest nie do przecenienia. Ich Wysoki Than, Falstad Wildhammer, pierwotnie przebywał niedaleko mistrza gryfów w mieście, lecz ostatnimi czasy przeniósł się do Ironforge, gdzie zasiada jako reprezentant klanu w Radzie Trzech Młotów.

Połączenia lotnicze[edytuj | edytuj kod]

NPC[edytuj | edytuj kod]

Handlarze[edytuj | edytuj kod]

Różne usługi[edytuj | edytuj kod]

Strażnicy[edytuj | edytuj kod]

NPC zlecający zadania[edytuj | edytuj kod]

Nauczyciele[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Chociaż mieszkańcy miasta są Wildhammerami, nie są otagowani jako przedstawiciele tej frakcji, więc zadania przez nich zlecane nie niosą ze sobą reputacji w klanie Wildhammer.
  • Chociaż posąg miał przypominać gryfa, a niekanoniczne RPG mówi, że tak wygląda, to figura wyraźnie przypomina zwykłego orła.

Strefa wykopaliskowa[edytuj | edytuj kod]

Szczyt Aerie to strefa wykopaliskowa, gdzie można pozyskać [Dwarf Archaeology Fragment].