Aman'Thul

Z Wowpedia
NeutralAman'Thul Najwyższy Ojciec
Image of Aman'Thul Najwyższy Ojciec
Płeć

Mężczyzna

Rasy
Klasa
Przynależność
Stanowisko

Przywódca PAnteonu, najstarszy i najmądrzejszy z tytanów

Status

Aktywny

Krewni

Sargeras (brat), Eonar (małżonka), Golganneth (syn)

Sprzymierzony

Aman'Thul to mężczyzna z rasy tytanów aesir. Jest on przywódcą Panteonu i bratem Sargerasa. Jego małżonką jest Opiekunka Życia Eonar.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Jego metaliczna skóra wykonana jest z platyny, a oczy lśnią żółtym blaskiem. Jego dłoń trzyma duży kostur, Orodura, z symbolem błyskawicy na końcu i elektrycznością płynącą po całej jej długości. Ma on długie włosy i brodę sięgającą pasa.

Aman'Thul rządzi Panteonem - wysoką radą tytanów. Jest on najstarszym i najmądrzejszym z tej starożytnej rasy. Niegdyś on i jego brat Sargeras zobaczyli stworzenie niezliczonych światów wśród Wirującej Pustki i ostrożnie poprowadził niezliczone rasy do wielkości. Sargeras był najbliższym doradcą Aman'Thula i służył mu wsparciem, dopóki nie zwrócił się ku złu. Obecnie Aman'Thul szuka rady u swej małżonki, Eonar. Mimo że tajemniczy Najwyższy Ojciec rzadko jest widywany, jego obecność jest wyczuwalna na każdym świecie. Jako przywódca tytanów, Aman'Thul jest odpowiedzialny za stworzenie wszystkich światów, w tym Azeroth. Wszyscy ci, którzy wielbią tytanów, najżarliwsze modły wznoszą do Najwyższego Ojca. W Azeroth odkrywcy dopiero niedawno odnaleźli ślady istnienia tytanów, a już znaleźli się ich wyznawcy, szczególnie wśród krasnoludów z Ironforge. Krasnoludy, prezentując praktyczne podejście, okazują swój szacunek tytanom przez zgłębianie ich tajemnic.

Aman'Thul preferuje trzymać się na dystans i razi swych wrogów magią, rzucając trzy zaklęcia na raz. Wznosi się w powietrze, jeśli to jest przydatne, latając nad wojującymi i rażąc magicznym zniszczeniem. Przeciw potężniejszym wrogom wzywa Eonar, Aggramara lub Norgannona do pomocy. Jeśli jest to konieczne, angażuje się w walkę wręcz, rzucając przyspieszone zaklęcia, gdy tylko jest to możliwe. Używa awatara, jeśli wyczerpie swoje zaklęcia.

W Azeroth[edytuj | edytuj kod]

W Azeroth Aman'Thul pobłogosławił Nozdormu swą władzą nad Czasem, by ten strzegł niezliczonych ścieżek czasu i przeznaczenia, chroniąc integralność linii czasu.

Mit[edytuj | edytuj kod]

Władza nad błyskawicami jest prawdopodobnie inspirowana Zeusem, greckim bogiem bogów, jednak jego kształt, osobowość i tytuł są zaczerpnięte od najwyższego boga w panteonie wikingów, Odyna.

W World of Warcraft?[edytuj | edytuj kod]

Wizerunek Amana, który może reprezentować Aman'Thula, można spotkać w World of Warcaft.