Angel

Z Wowpedia
Anielski stwór
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Lekarz dusz

Anioły to uskrzydlone stworzenia pałętające się po całym uniwersum Warcraftu. Rzadko bywają odnoszone do tej nazwy (anioły). Często są opisywane jako stworzenia egzystencjalnie wyższe i pochodzą z nieba bądź niebopodobnego świata.

Warcraft I[edytuj | edytuj kod]

Pierwsze nawiązanie do aniołów występuje w podręczniku do Warcrafta I;

Tak jak archanioły wzniosły miecze, by uchronić niebiosa, tak i my zbierzmy się, by bronić naszych ziem.

Warcraft II[edytuj | edytuj kod]

Plik:WC2BnE logo 16x42.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft II.

Kolejne odniesienie do aniołów możemy zobaczyć w podręczniku do Warcrafta II;

Tak jak strażnicy wyjęli swe miecze, by chronić niebiosa, tak i my, ziemscy ludzie prawa, musimy być przygotowani do walki ze złem, szybko rozprzestrzeniającym się z południa.

Ten przykład nawiązuje prawdopodobnie do anielskich strażników, archaniołów z Warcrafta I, bardziej niż do Strażników Trisfal, którzy nigdy nie byli w "niebiosach".

Warcraft III[edytuj | edytuj kod]

WC3RoC logo 16x32.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft III.

Gdy paladyni przywoływali zaklęcie Rezurekcji, anielskie stworzenie pojawia się i ożywia towarzyszy.

World of Warcraft[edytuj | edytuj kod]

WoW Icon update.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

  • Lekarz Dusz jest anielskim stworzeniem, które pomaga ożywić umarłe postacie. Kapłani mogą stać się po śmeirci podobnym stworzeniem zwanym Dusza Odkupienia.
  • Paladyni również mogą stać się aniołami za pomocą efektu Gniewnej pomsty, otrzymując anielskie skrzydła.
  • Naaru zachowują się w podobny sposób, co anioły.
  • Archanioł Tyrael jest w grze petem.
  • Val'kyrie są to aniołopodobne stworzenia.
  • Osadnicy Wintergarde z zadania Lot Obrońcy Wintergarde mogą czasem, podczas ich ratowania, mówić: "Jesteś mym aniołem stróżem! Tak jak biały rycerz pojawiasz się z nieba i zabierasz mnie z dala padołu potępienia!"

RPG[edytuj | edytuj kod]

The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Jest powiedziane, iż boskie zaklęcie Mass Revival, przywołuje anielskiego stwora, gdy sprzymierzeńcy rzucającego czar powstają z martwych.[1]

Podczas rzucania zaklęcia Noskiego Wniebowstąpienia, ten który je rzuca przmeienia się w "piękniejszą",[2] anielską wersję. Jego skóra, włosy i paznokcie zmieniają się w srebro lub złoto bądź w stop brązu oraz uzyskuje możliwość szybszego rzucania zaklęć leczących.[2] Zaklęcie brzmi podobnie do Odkupienia Dusz, które również sprawia, że kapłan zmienia się w anielskie stworzenie.

Referencje[edytuj | edytuj kod]