Arathi Highlands

Z Wowpedia
NeutralArathi Highlands
Poziomy: 30-40
Circle of Outer Binding.jpg
Stolica

Stromgarde (1,200)

Populacja

6,000

Rasy
Główne osady

Hammerfall (600)

Pomniejsze osady

Wyżyny Arathiańskie leżące w południowym Lordaeron, na wschód od Pogórza Hillsbradzkiego i południe od Ostępów, są poznaczona wzgórzami i urwiskami krainą będącą tradycyjnym dziedzictwem ludzi z Arathoru, od których cały region wziął swoją nazwę. Obecnie najważniejsze osiedla to Punkt Uchodźców oraz Hammerfall. Zrujnowane miasto Stromgarde leży na południowym zachodzie, a złodzieje należący do Syndykatu wędrują po całym obszarze.

Syndykat, ogry z klanu Kamiennej Pięści i osamotnieni obrońcy Stromgarde walczą o władzę nad tą smutną krainą. Książę Galen Trollbane prowadzi ludzkich obrońców, a jego niegdyś potężne miasto Stromgarde leży w ruinach i jest nieustannym polem bitwy pomiędzy trzema frakcjami. Dziedzictwo rodziny Trollbane obejmuje kilka starożytnych artefaktów, a grupa zwana Opiekunami chroni najważniejsze z nich. Na południu most Przęsło Thandola, potężna krasnoludzka konstrukcja, spina Lordaeron i Khaz Modan.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Wyżyny Arathiańskie niegdyś były kolebką cywilizacji ludzi, na co wskazuje założenie na tych terenach Imperium Arathoru, które doprowadziło do pierwszego sojuszu ludzi i elfów podczas Wojen Trolli. Ze wspaniałego miasta Strom imperium kontrolowało niemal całe wschodnie krainy. Po jego upadku miasto zostało niemal w zupełności opuszczone, poza garstką Gwardii Imperialnej, która założyła królestwo Stromgarde i uczyniła Strom jego stolicą. Później wybudowano również miasteczko Hammerfall na wschodzie. Podczas Drugiej Wojny siły Stromgarde, dowodzone przez Thorasa Trollbane'a odegrały wielką rolę jako doborowa piechota Sojuszu Lordaeron. Nie uchroniło to jednak miasta, jak również całej krainy, od opanowania przez Hordę.

Po Drugiej Wojnie Stromgarde odbudowano, a dawna osada Hammerfall została przekształcona w pierwszy obóz internowania dla znienawidzonych orków. Jednak gdy Płonący Legion zaatakował, Stromgarde zostało ponownie doszczętnie zniszczone. Resztki sił zbrojnych były zmuszone uciec z miasta i schronić się w niewielkim kanionie na północy, który obecnie znany jest jako Punkt Uchodźców. Teraz, cztery lata po Trzeciej Wojnie, kraina ta stała się areną zmagań wielu frakcji. Przymierze wspiera dawny lud Stromgarde w działaniach na rzecz odbicia stolicy i odzyskania władzy nad regionem. Horda, która obecnie kontroluje Hammerfall, próbuje umocnić miasto, by ochronić nowych sprzymierzeńców przed atakami Przymierza. Syndykat próbuje zapanować nad tymi ziemiami dla swoich zazdrosnych władców. Z kolei ogry i trolle próbują wypędzić stąd wszystkich innych i założyć dla siebie stałe siedziby.

Jak się dostać?[edytuj | edytuj kod]

Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Osada trolli z klanu Uschniętej Kory

Horde Crest Horda

Z Smolistego Młyna na Pogórzu Hillsbradzkim biegnij na wschód przez rzekę i wejdź na główną drogę, która doprowadzi cię do Muru Thoradina. Idź dalej tą drogą przez dłuższy czas, po czym skręć wedle drogowskazu na północ do Hammerfall.

Alliance Crest Przymierze

Z Ironforge biegnij na wschód do Loch Modan, a stamtąd na północ przez Dun Algaz na Mokradła. Idź dalej na północ, północny wschód, a później na zachód. Na rozstaju dróg nieopodal małego mostu skręć na północ, aż przejdziesz przez zrujnowane Przęsło Thandola, za którym znajdują się Wyżyny.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Wyżyny Arathiańskie są położone wyżej niż leżące w Khaz Modan Mokradła, jednak ich krajobraz jest podobny. Na północy znajduje się Mur Thoradina, obecnie zniszczony i w wielu miejscach wyszczerbiony. Na południu Przęsło Thandola zostało przerzucone nad kanałem rozdzielającym kontynenty Lordaeron i Khaz Modan. Góry na wschodzie uniemożliwiają łatwy dostęp do morza, a zachodnie wybrzeże jest puste, wietrzne i zimne.

Jest to trawiasta kraina w południowo-wschodniej części Lordaeron. Ważnymi punktami są Kręgi Związania bronione przez żywiołaki i służące zniewoleniu jakiejś nieznanej istoty. Region leży na północ od wielkiego kanionu oddzielające Wyżyny od Mokradeł na południu. W krainie wznosi się Forteca Stromgarde, obecnie opanowana przez ogry i Syndykat.

Nie ma tutaj żadnych instancji, jednak ruiny Fortecy Stromgarde są jednym z najbardziej znanych mikro lochów, tak jak położona nieopodal Wieża Arathoru. W krainie znajdują się wejścia zarówno dla Hordy, jak i Przymierza na pole bitewne Basen Arathi.

Mapa i subregiony[edytuj | edytuj kod]

WorldMap-Arathi.jpg

Boulder'gorBoulderfist HallBoulderfist OutpostCircle of East Binding
Circle of Inner BindingCircle of Outer BindingCircle of West BindingCrypt
Dabyrie's FarmsteadThe Drowned ReefDrywhisker GorgeFaldir's Cove
Go'Shek FarmHammerfallNorthfold ManorRefuge Pointe
The SanctumStromgarde KeepThandol SpanThoradin's Wall
The Tower of ArathorWitherbark Village

Mapa topograficzna Wyżyn Arathiańskich

Pola bitewne[edytuj | edytuj kod]

Punkt Uchodźców

Punkty podróży[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.png Trasy lotów z Refuge Pointe[edytuj | edytuj kod]

Horde 15.png Trasy lotów z Hammerfall[edytuj | edytuj kod]

Obszary przyległe[edytuj | edytuj kod]

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Wetlands Alliance 15.png 20-30 Południe Piechotą lub lecąc z Refuge Pointe do Menethil Harbor
Hillsbrad Foothills Neutral 15.gif 20-30 Zachód Piechotą lub lecąc z Hammerfall do Tarren Mill (Horda) bądź z Refuge Pointe do Southshore (Przymierze)

Ważniejsze postacie[edytuj | edytuj kod]

Przęsło Thandola

Na Wyżynach Arathiańskich mieszka kilka wartych wspomnienia osób. W Punkcie Uchodźców Skuerto poszukuje pomocy w bitwie z ogrami. W Hammerfall Tor'gan próbuje pocieszyć na duchu tych, którzy wciąż nie mogą odżałować straty Dowódcy Wojennego Orgrima Doomhammera. W Zatoczce Faldira Kapitan Steelgut i jego dzielna załoga poszukują pomocy w rozprawieniu się z zagrażającymi im nagami.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Zadania w Wyżynach Arathiańskich

Surowce[edytuj | edytuj kod]

Wieża Arathoru

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]