Blackrock clan

Z Wowpedia
Klan Czarnej Skały
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Sztandar klanu
Przywódca
Dawni przywódcy
Kolor klanowy

Czerwony

Domena
Członkowie

1,700 (Płonące Stepy i Góry Czerwonej Grani

Klan Czarnej Skały był główną siłą podczas Pierwszej i Drugiej Wojny. W tym czasie był on największym i najbardziej przerażającym klanem orków.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przed skażeniem[edytuj | edytuj kod]

Przed skażeniem orków klanowi przewodził ojciec Orgrima, Telkar Doomhammer. Po jego śmierci z powodu podeszłęgo wieku władzę przejął Blackhand i szybko dostał się pod wpływy Gul'dana, stając się bardziej marionetką, niż prawdziwym przywódcą klanowym.

Pierwsza Wojna[edytuj | edytuj kod]

Pod koniec Pierwszej Wojny Blackhand został wyzwany i zabity przez swego adiutanta, Orgrima Doomhammera. Doomhammer przejął kontrolę nad klanem i wymordował członków Rady Cienia, największego zagrożenia dla jego panowania.

Druga Wojna[edytuj | edytuj kod]

Oddziały klanu odniosły liczne zwycięstwa podczas Drugiej Wojny, jednak zdrada Gul'dana zmusiła Doomhammera do podzielenia swoich sił i wysłania części swojego klanu na polowanie na szalonego czarnoksiężnika i zabicie jego sojuszników. Te wydarzenia osłabiły Czarną Skałę, która została pokonana i niemal doszczętnie zniszczona podczas szturmu na Iglicę Czarnej Skały, a sam Doomhammer został schwytany i odesłany w kajdanach do Lordaeron. Jednak klan Czarnej Skały nie zniknął; nieliczni pozostali przy życiu orkowie, którzy uniknęli śmierci i schwytania, powrócili do Iglicy Czarnej Skały i zaczęli odbudowywać klan. W przeciwieństwie do innych orków pozostali oni wierni ideałom starej Hordy, w tym kultowi demonów i przeklętej żądzy krwi. Stali się ostoją dla orków, którzy tęsknili za dawnymi dniami, dzięki czemu ich szeregi szybko zaczęły znowu rosnąć.

Trzecia Wojna[edytuj | edytuj kod]

W czasach pomiędzy Drugą a Trzecią Wojną, klan Czarnej Skały stał się głównym problemem Sojuszu. Frakcja w Lordaeron pod przywództwem Jubei'thosa ponownie przyjęła dziedzictwo demonów i organizowała liczne rajdy na bezbronne miasta ludzi, jak również składała ofiary Legionowi z ich mieszkańców. Działo się tak dlatego, gdyż czarnoksiężnicy mówili, że demony spadną z nieba jak płonący deszcz, a świat zapłonie (przepowiedzieli oni nadejście Płonącego Legionu kilka miesięcy później). Zignorowali oni również wezwanie Thralla do powrotu do szamanizmu. Podczas Trzeciej Wojny większość sił Czarnej Skały w Lordaeron została zabita przez Arthasa i Plagę Kel'Thuzada. Jubei'thos i jego adiutanci opiekowali się bramą demonów, której Kel'Thuzad potrzebował do komunikacji z Archimondem. Orkowie z klanu Czarnej Skały, którzy nie uwolnili się z obozów internowania prawdopodobnie zginęli z ręki Plagi.

Jednak inni członkowie przyłączyli się do współczesnej Hordy Thralla, tak jak uczynił do Eitrigg. Orgrim Doomhammer był mentorem Thralla, a stolica Orgrimmar została nazwana jego imieniem. Jednak orkowie Czarnej Skały w nowej Hordzie raczej nie pielęgnują klanowej tożsamości i są teraz po prostu orkami Hordy.

Po Trzeciej Wojnie[edytuj | edytuj kod]

Obecnie klan Czarnej Skały wciąż rezyduje w i wokół Iglicy Czarnej Skały, będąc pod przywództwem Renda Blackhanda, gdzie toczą wojnę z krasnoludami Ciemnego Żelaza o kontrolę nad regionem. Ich posiadłości rozciągają się na Płonących Stepach i Górach Czerwonej Grani. Stworzyli oni Mroczną Hordę i stali się wielkim zagrożeniem dla pobliskich miast takich jak Lakeshire, których umocnienia srodze ucierpiały od ich rajdów. Plotki głoszą, że orkowie sprzymierzyli się z grupą czarnych smoków, którym przewodzi Nefarian, syn Deathwinga. Jednak są oni tylko marionetkami, które Nefarian używa do podkopania pozycji królestwa ludzi ze Stormwind.

Oddziały klanu Czarnej Skały[edytuj | edytuj kod]

Oddziały z Lordaeron[edytuj | edytuj kod]

Oddziały w Azeroth[edytuj | edytuj kod]

Klasy w Azeroth[edytuj | edytuj kod]

Znani członkowie[edytuj | edytuj kod]

Imię Miejsce przebywania
Orc male Goraluk Anvilcrack Hall of Blackhand Blackrock Spire
Orc male Ghok Bashguud Lower Blackrock Spire Blackrock Spire
Orc male Gath'Ilzogg Stonewatch Keep i Lakeshire Redridge Mountains
Orc male Bannok Grimaxe Lower Blackrock Spire Blackrock Spire
orc male Rend Blackhand Hall of Blackhand Blackrock Spire
Orc male Jed Runewatcher Hall of Blackhand Blackrock Spire
Orc male Tharil'zun Stonewatch Redridge Mountains
Orc male Targorr the Dread Stormwind Stockade Stormwind
Orc male Quartermaster Zigris Storehouse Blackrock Spire
Orc male Blackhand the Destroyer Martwy
Orc female Griselda Martwa
Orc male Kur'kul Martwy
FelOrc male Jubei'Thos Martwy
Orc male Tharbek Martwy
Orc male Maim Blackhand Martwy
orc male Orgrim Doomhammer Martwy
Mag'har male Telkar Doomhammer Martwy
Horde 15.png Orc male Eitrigg Argent Stand Zul'Drak
Orc male Haomarush Martwy
Orc male Throk'Feroth Martwy
Orc male Mazrigos Martwy
Orc male Khanzo Martwy
Orc male Genjuros Martwy

Dawni członkowie[edytuj | edytuj kod]

Imię Lokacja
Horde 15.png Eitrigg Srebrzysty Posterunek, Zul'Drak
Horde 15.png Bloodeye Redfist Martwy