Continent

Z Wowpedia

Kontynent lub ląd to największa jednostka podziału na planecie lub świecie. Kontynenty, które w rzeczywistości mogą być częściami większych kontynentów, dzielą się na regiony i strefy.

Geografia Azeroth[edytuj | edytuj kod]

Najwcześniejsze informacje o kształcie Azeroth są ubogie. Pomiędzy Tytanami a Starymi Bóstwami wybuchła wielka wojna, która "na nowo ukształtowała Azeroth".

W czasie Wojny Starożytnych, dziesięć tysięcy lat temu, Azeroth posiadał jeden wielki kontynent Kalimdor. Rozbicie rozerwało ten ląd na liczne mniejsze kontynenty i wyspy. Obecnie starożytny Kalimdor można by nazwać superkontynentem, gdyż cała ziemia była ze sobą połączona.

Z czasem liczba kontynentów rosła i malała. Działo się tak z powodu odkryć nowych krain, wzrostu znaczenia ziem, a nawet polityki. Obecnie Azeroth składa się z czterech dużych kontynentów występujących w grze: Wschodnich Królestw (składających się z trzech subkontynentów) na wschodzie, Kalimdoru (składającego się z trzech subkontynentów) na zachodzie, Northrend na północy oraz Pandarii na południu. Kontynenty są oblane przez Wielkie Morze, które zdaje się dominować na planecie.

Kontynenty Azeroth[edytuj | edytuj kod]

"Subkontynenty" Azeroth[edytuj | edytuj kod]

  • Quel'Thalas - jako część Lordaeronu
  • Teldrassil - opisywana jako wyspa, wyspa średniej wielkości, wyspiarski kontynent lub wielkie drzewo; wielkość Teldrassilu określana jest różnie, zależnie od źródeł

Undermine[edytuj | edytuj kod]

Undermine występowało w wersjach beta World of Warcraft, lecz nie jako miasto, lecz kontynent na południe od Kalimdoru, który jednak był jedynie akwenem. Undermine może pojawić się później jako kontynent, lecz koncepcja ta raczej została zmieniona w związku z pojawieniem się Undermine na Kezan.

Inne lądy[edytuj | edytuj kod]

Kontynenty w Outland[edytuj | edytuj kod]

Outland nie posiada kontynentów w normalnym tego słowa znaczeniu. Samo Outland jest jednym kontynentem, który składa się ze szczątków Draenoru. Sam Draenor posiadał przed zagładą dwa kontynenty, Draenor właściwy (kontynent) oraz ojczyznę imperium ogrów.

Kontynenty na Planie Żywiołów[edytuj | edytuj kod]

Plan Żywiołów posiada jeden kontynent - Deepholm.

Kontynenty w Szmaragdowym Śnie[edytuj | edytuj kod]

Szmaragdowy Sen i świat Azeroth "poniekąd się duplikują".