Darkshore

Z Wowpedia
AllianceDarkshore
Poziomy: 10-20
DarkshoreBeach.jpg
Plaża w Darkshore
Stolica

Auberdine (5,500)

Populacja

9,000

Rasy

Night elfNight elf Nocne elfy (7,830)
Furbolg Furbolgi (540)
DwarfDwarf Krasnoludy (450)
Inni (180)

Ustrój polityczny

Rada elekcyjna

Główne osady

Auberdine (5,500)

Języki
Wyznania
Zasoby

złoto, polowanie, owoce morza, drzewo

Przynależność
Lokacja
Źródła: Lands of Mystery, pg. 11

Mroczne Wybrzeże (ang. Darkshore) to długa linia brzegu w północno-zachodniej części Kalimdoru. Jest znany z charakterystycznie cienistych lasów i piaszczystych plaż, poznaczoną starożytnymi ruinami i górskimi jaskiniami. Nocne elfy z Teldrassilu uznają wybrzeże za część swego nowego królestwa, a strażnicy patrolują drogę od portu w Auberdine do Cienistej Doliny na południu.

Ten kamienisty obszar rozciąga się wzdłuż północno-zachodniego wybrzeża Kalimdoru. Deszcze, wichry i kamieniste plaże czynią tę krainę bardzo nieprzyjazną. Stare ruiny elfich miast osuwają się z klifów, a zamieszkane są dziś przez nagi i murloki. Osada nocnych elfów w Auberdine służy jako przyjazny punkt handlowy.

Region nie jest pozbawiony niebezpieczeństw. Agresywne zwierzęta wędrują po porośniętych trawą i lasem wzgórzach i kryją się w cieniu mrocznych drzew. Zrujnowane miasta nocnych elfów zamieszkane są przez nagi, satyry, grelle i nawiedzające je duchy, a kultyści Mrocznej Plaży i Młota Półmroku atakują nieostrożnych podróżników ze swych kryjówek wzdłuż drogi. Nawet morza są niebezpieczne, pełne krwiożerczych gorączek, potężnych treszadonów i wrogich murloków.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Mroczny Brzeg był niegdyś jednym z najbogatszych regionów imperium Kaldorei, a miasta Ameth'Aran i Bashal'Aran były na szczycie ówczesnej cywilizacji. Znaczna część wybrzeża została zniszczona podczas Rozbicia i wiele lat zajęło nocnym elfom odbudowanie krainy.

Po Rozbiciu część nocnych elfów osiedliła się na na północnych krańcach kontynentu, na i u podnóży Góry Hyjal, zakładając między innymi port w północnym cieniu góry. Nocne elfy opuściły Mroczny Brzeg po Trzeciej Wojnie, przenosząc się do bezpiecznych krain Góry Hyjal i Księżycowej Polany. Niewielka liczba nocnych elfów jednak powróciła na zimne i opuszczone plaże, by wskrzesić port. Zamieszkują dziś osadę Auberdine i utrzymują ją jako centrum promowe. Reszta wybrzeża popadła w ruinę.

Obecność nocnych elfów na Mrocznym Brzegu ogranicza się właściwie do onbszaru wokół miasteczka Auberdine, które próbują utrzymywać we względnym spokoju. Mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybactwem i, w mniejszym stopniu, handlem. Gdy nie są zajęci sami sobą, głównym utrapieniem mieszkańców Auberdine są murloki żyjące na wybrzeżu i nagi zamieszkujące ruiny. W jaskiniach na południe od portu spotkać można groźnie nastawionych furbolgów.

Nocne elfy poniosły straszliwe straty już w wyniku zniszczenia samego Auberdine, zostały więc zmuszone do przeniesienia swego miasta na północ, które nazwały Lor'danel. Wielu dawnych mieszkańców zaginęła, ale nocne elfy wolą ich nie szukać, gdyż: furbolgi posiadają wzmocnione i powiększone gospodarstwa Kryjówka Czarnego Drzewa; satyrzy i grellowie opanowały sieć jaskiń powyżej Upadku Klifu Skoku; Klan Mrocznego Młota odkrył różne potworności w Mieczu Mistrza; a duchy Wysoko Urodzonych teraz spacerują przez ruiny Bashal'Aran. Trzymanie się zdala od tych przeróżnych wrogów jest wystarczająco trudne, a oprócz tego dochodzą dwa inne problemy, jakimi jest Horda i rój żywiołaków.

Horda założyła placówkę zwaną jako Wojenne Obozowisko Roztrzaskanej Włóczni w pobliżu Ruin Mathystra, przesówając swoje siły w stronę Doliny Roztrzaskanej Włóczni. Wylesili spory otaczający ich obszar, i zrównali z ziemią Wieżę Althalaxx aż do spalonych fundamentów. W międzyczasie żywiołaki opanowały ruiny Auberdine, co sprawia, że niezwykle trudno jest znaleźć tam jakichkolwiek rozbitków. Mistyczne Ostrze jest przepełnione wrogimi żywiołakami wody.

Jak by te zmiany nie były wystarczająco złe, to w wyniku Kataklizmu zostało podniesione z głębi morza osiedle nag, usytuowane wzdłuż wybrzeża Darkshore na dalekim południu. Nazj'vel tylko czeka na nierozważnych podróżników, którzy zapuszczą się w jego kręte obszary.

To nie wszystko. Lor'danel jest silnie ufortyfikowane. Krąg Starożytnych wciąż stoi, teraz bardziej zielony niż kiedykolwiek i nieco większy by pozwolić na latanie. Wewnątrz wszystkich zniszczeń, można spotkać znanego bohatera nocnych elfów Malfuriona, który walczy z żywiołakami i trzyma je w rydzach.

Jak się dostać[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.png Przymierze

Z Osady Rut'theran w Teldrassil, jest jedna droga zmierzająca do Darkshore przez powietrzną ścieżkę. Podróżnicy mogą tu przyjść z Astranaar w Cienistej Dolinie podążając ścieżką na północ od strony południowego Darkshore. Idąc daleko ku górze spotkamy Lor'danel.

Horde 15.png Horda

Z Przyczółka Zoram'gar w Cienistej Dolinie kieruj się na północny zachód do głównej drogi. Dalej podążaj nią na północ, aż dotrzesz na Mroczny Brzeg.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Mroczny Brzeg to przede wszystkim długi pas wybrzeża w północno-zachodnim Kalimdorze. Od wschodu jest osłonięty górami, które chronią puszczę przed skażeniem emanującym ze Spaczonego Lasu. Pomiędzy górami a plażą rośnie wiecznie zielony las. Na południu roślinność się zmienia, a góry zanikają, by płynnie przejść w dzicz Cienistej Doliny.

Na Mrocznym Brzegu nie ma żadnych lochów ani pól bitewnych. Jedynym punktem podróży, przynależnym do Przymierza, jest wioska nocnych elfów Auberdine.

Kataklizm dotknął Darkshore znacznie bardziej niż inne krainy na obu kontynentach, oczywiście z paroma wyjątkami. Wielka fala pływowa zabrała Auberdine z rąk nocnych elfów, pozostawiając ich w rozproszeniu. Doki które się tu znajdowały zostały roztrzaskane, w wyniku czego aby dostać się do Stormwind lub Wyspy Lazurowej Mgły należy udać się do doków w Osadzie Rut'theran, w Teldrassil. Rzeka w pobliżu Bashal'Aran wylała, i kieruje się na wschów. Rzeka Skoku Klifów zanikła wewnątrz ogromnego wiru, a większość dróg jest zniszczona i zdradliwa. Wielkie wykopaliska Prospectora Remtravela są teraz zatopione.

Lokacje Mistrzów Lotów[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.png Krąg Starożytnych
Alliance 15.png Lor'danel

Łodzie[edytuj | edytuj kod]

Obszary przyległe[edytuj | edytuj kod]

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Teldrassil Alliance 15.png 1-13 Północny zachód Łodzią lub na lecąc z Auberdine do Rut'theran Village. Możliwe jest dotarcie wpław, jednak jest ono odradzane.
Ashenvale Neutral 15.gif 20-30 Południe Pieszo lub lecąc z Auberdine do Astranaaru.
Stormwind Alliance 15.png Za oceanem Jedynie łodzią.
Moonglade Neutral 15.gif 50-60 Północ, później wschód Płynąc lub lecąc z Auberdine do Shrine of Remulos.
Azuremyst Isle Alliance 15.png 1-12 Zachód Tylko łodzią (wymagany dodatek TBC).

Ważne postacie[edytuj | edytuj kod]

Mroczny Brzeg jest domem kilkora ważnych nocnych elfów. W osadzie Auberdine przebywa Tarenthis, który wysyła obiecujących nocnych elfów z zadaniem zbadania, co doprowadziło do zepsucia miejscowych furbolgów. W jego wysiłkach wspomaga go Thundris Windweaver, który również prowadzi badania nad tajemnicami Wysoko Urodzonych, którzy nawiedzają okoliczne ruiny. W Kręgu Starożytnych potężny Onu trapi się obecnością kultu Młota Półmroku w Mieczu Pana.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Darkshore quests

Surowce[edytuj | edytuj kod]

Źródło Przedmiot Wymagany poziom umiejętności
Herbalism Zielarstwo  [Peacebloom] 1
 [Silverleaf] 1
 [Earthroot] 15
 [Mageroyal] 50
 [Swiftthistle] 50
Briarthorn 70
 [Stranglekelp] 85
Bruiseweed 100
Mining Górnictwo Copper Ore 1
Tin Ore 65
Silver Ore 75
Źródło Przedmiot
Płótna (Drop)  [Linen Cloth]
 [Wool Cloth]
Skinning Skórowanie  [Light Leather]
 [Medium Leather]
 [Heavy Leather]

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Mapy i podstrefy[edytuj | edytuj kod]

Mapy[edytuj | edytuj kod]

Media[edytuj | edytuj kod]

Galerie[edytuj | edytuj kod]

Pre-Cataclysm
Post-Cataclysm

Film[edytuj | edytuj kod]