Darnassus

Z Wowpedia
(Przekierowano z Darnassus (miasto))
AllianceDarnassus
Darnassus TCG.jpg
Typ

Stolica

Populacja

15,000

Rasy
Ustrój polityczny

Obrana Rada

Władcy
Języki
Wyznania
Zasoby
Przynależność
Lokacja
Źródła: Lands of Mystery, 21-2

DarnassusŻelazna KuźniaWichrogród
TBC Exodar
MoP Świątynia Siedmiu Gwiazd
WoD Tarcza Burz
Battle for Azeroth Boralus

TBC Miasto Shattrath
Wrath of the Lich King Legion Dalaran

OrgrimmarGromowe UrwiskaPodmiasto
TBC Srebrna Luna
MoP Świątynia Dwóch Księżyców
WoD Wojenna Włócznia
Battle for Azeroth Dazar'alor

Jeśli szukasz frakcji, zobacz Darnassus (frakcja)

Darnassus jest stolicą Nocnych elfów z Przymierza. Wysoka kapłanka, Tyrande Whisperwind, rezyduje w Świątyni Księżyca (Temple of the Moon), otoczona przez inne siostry Elune. W Cenarion Enclave, Arcydruid Fandral Staghelm prowadzi stowarzyszenie Cenarion Circle, często w bezpośredniej opozycji do jego znajomych druidów z Moonglade i do Tyrande.

Aura w mieście jest spokojna i nieco melancholijna. Nie ma się uczucia zamknięcia jak w Stormwind czy Ironforge, gdzie budynki są zgrupowane blisko siebie. Darnassus jest pod gołym niebem, a wdzięczne mosteczki łączą brzegi jeziora wokół budynków powodując znaczne odstępy między nimi. Głównym powodem małej populacji w mieście jest jego izolacja: Teldrassil jest małą wyspą z dala od mas Azerothu i jedynym sposobem by się tam dostać z innego kontynentu jest lot lub żegluga do Rut'theran village, malutkiej wioski i stamtąd przejście jarzącego się portalu do miasta. To jest bardzo dobre wyjście maskujące. Darnassus to stolica elfów i dlatego powinna być pogodna i cicha, trzymająca się tajemnicy i melancholijnych elementów kultury Nocnych elfów.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W następstwie Trzeciej wojny Nocne elfy musiały się przystosować do śmiertelnej egzystencji. Ich przystosowywanie było dalekie od łatwości i było wiele elfów, które przerażała perspektywa starzenia się, chorób i kruchości życia. Starali się odzyskać swoją nieśmiertelność, pewna liczba samowolnych druidów zaczęła spiskować aby posadzić specjalne drzewo, które przywróciłoby więź między ich duszami i wiecznym światem.

Wraz z zaginięciem Malfuriona, Fandral Staghelm - stał się przywódcą tych, którzy chcieli zasadzić nowe Drzewo świata - został nowym arcydruidem. On i jego druidzi błyskawicznie wyhodowali i zasadzili wspaniałe drzewo Teldrassil na burzowych wybrzeżach północnego Kalimdoru. Pod ich opieką drzewo wyrosło aż do chmur. Pośród półmroku konarów kolosalnego drzewa zakorzeniło się zdumiewające miasto - Darnassus. Jednak drzewo nie było zabezpieczone błogosławieństwem natury i wkrótce padło ofiarą zepsucia Płonącego legionu. Teraz fauna i korzenie Teldrassil są skażone pochłaniającą je ciemnością.

Ludzie i kultura[edytuj | edytuj kod]

Ze swojej siedziby w Temple of the Moon, wysoka kapłanka Tyrande Whisperwind rządzi innymi kapłankami księżyca. W Cenarion Enclave, arcydruid Fandral Staghelm przewodniczy swoim kompanom druidom, w osobistej opozycji do rządów wysokiej kapłanki. Wartownikom (Sentinels) Darnassusu przewodzi Elanaria, którą łączą bliskie więzi z trenerami w Warrior's Terrace.

W World of Warcraft[edytuj | edytuj kod]

WoW Icon update.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

WorldMap-Darnassus.jpg

Tarasy (enklawy)[edytuj | edytuj kod]

Craftsmen's Terrace

Darnassus jest rozmieszczony na tarasach od północnej, wschodniej i południowej strony centralnej części jeziora.

Obrona[edytuj | edytuj kod]

Każdy, od 1 do 70 poziomu, może czuć się bezpiecznie w Darnassus - możliwe, że jest to najbezpieczniejsze schronienie dla Przymierza w całej grze. Umocnienia są aż nadmiernie silne. Wielcy Starożytni (Ancients) chronią środkowe wejście, inni czekają wewnątrz miasta. Tradycyjnie wszędzie są strażnicy (sentinels) na 60 poziomie, oczywiście kilku stoi wciąż w tym samym miejscu gdy inni patrolują miasto, a elita myśliwych kręci się po mieście na robiących wrażenie kocich wierzchowcach. Oczywiście, najbardziej doświadczeni i najmocniejsi gracze zbierają się w stolicy, trenerzy i dawcy zadań są również gotowi do walki.

Najlepsza obrona miasta jest umiejscowiona przy wejściu do niego. Horda może się więc właściwie dostać do stolicy jedynie przez portal. Nawet jeśli przejdą obronę Rut'theran village, napotkają przeszkody w portalu. Nie tylko czterech strażników otoczy ich od razu, ale portal jest zlokalizowany blisko słynnego banku, który jest gniazdem aktywności Przymierza. Są tam npc na poziomie 70 i wiedzą dokładnie skąd może przyjść zagrożenie, dzięki nim nowi gracze mogą wyłączyć PvP lub schronić się, a bardziej doświadczeni przygotować się do bitwy.

Ważne miejsca[edytuj | edytuj kod]

World of Warcraft: Cataclysm[edytuj | edytuj kod]

Plik:WorldMap-Darnassis.jpg
Darnassus w Cataclysm
Plik:Worgen District (Cataclysm).jpg
Wygląd Dzielnicy Worgenów

Darnassus zdobywa małą dzielnice worgenów, zwaną Wyjący Dąb.

Źródła strony[edytuj | edytuj kod]

http://wowwiki.com