Duskwood

Z Wowpedia
NeutralDuskwood
Poziomy: 18-30
Duskwood.jpg
Stolica

Darkshire (3,500)

Populacja

5,000

Rasy

LudzieLudzie Ludzie (3,000)
OgreOgre Ogry, Vul'Gol (1,000)
DwarfDwarf Krasnoludy (250)
Half-elfHalf-elf Pół-elfy (250)
UndeadUndead Nieumarli (250)

Ustrój polityczny

Demokracja

Władcy
Główne osady
Przynależność
Lokacja

Centralne Azeroth

Knieja Zmierzchu leży w południowej części Azeroth. Graniczy on z Górami Czerwonej Grani na północnym wchodzie, Lasem Elwynn na północy, Ziemiami Zachodnimi na zachodzie, Doliną Dławiących Pnączy na południu i Przesmykiem Śmiertelnego Wiatru na wschodzie.

Teoretycznie będąc częścią królestwa Stormwind, Las Zmierzchu poprzez znaczną odległość od potężnej stolicy oraz bliskość niespokojnych ziem na południu i wschodzie jest krainą rodem z koszmaru. Ponura puszcza otulona wiecznym mrokiem przyczyniła się do nadania regionowi takiej, a nie innej nazwy. W lesie jeszcze mieszkają nieliczni ludzie, którzy desperacko walczą o swoje domostwa. Ze wszystkich stron czyhają niebezpieczeństwa, od szkieletowych wojowników i ghuli, przez krwiożerczych worgenów po najpotężniejszych członków Bractwa Defiasów. Milicja Lasu Zmierzchu, znana jako Straż Nocna, patroluje główne trakty i chroni Darkshire, wypatrując jakiegokolwiek ruchu w cieniach. Największą ciekawostką geograficzną w Lesie jest prastary i dawno wygasły krater wulkanu, w którym tętni tak bujne życie, że pojawiło się tam nawet jedno z Wielkich Drzew z portalem wiodącym do Szmaragdowego Snu. Uśpiony wpływ 'druidów' zdaje się emanować z całego tego miejsca, spowitego półmrokiem zupełnie innym od tego otulającego resztę Lasu. W puszczy można również napotkać opuszczone farmy, jak również wielki Cmentarz na Kruczym Wzgórzu, na którym pochowano wielu ludzi zabitych podczas walk z dzikimi bestiami i nieumarłymi.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Zguba Rolanda

Las Zmierzchu nie zawsze wyglądał tak, jak teraz. Znajdująca się na południowym krańcu Królestwa Stormwind i wchodząca w skład kompleksu Lasu Elwynn, kraina była domem dla wielu ludzi skupionych wokół sporych miasteczek Darkshire i Krucze Wzgórze.

Nocna elfka znana jako Velinde Starsong przybyła do tych lasów dzierżąc Kosę Elune. Nieznane wydarzenia sprawił, że Kosa odnalazła się głęboko w kopalniach znanych obecnie jako Zguba Rolanda. Co właściwie się stało z nią później, nie wiadomo, jednak elfka prawdopodobnie została zabita przez coś, co nie aprobowało jej poczynań. Potężna broń została później odnaleziona przez mężczyznę wchodzącego w skład ekspedycji do kopalni poszukującej źródła opanowującej ją ciemności. Jitters wziął broń do ręki, wyzwalając efekt przywołania. Kopalnia natychmiast zapełniła się worgenami, którzy zabili większość członków wyprawy. Jittersowi udało się uciec wraz z Kosą, jednak był on ścigany przez worgenów, którzy podążali za klątwą, którą broń była obłożona.

By zmylić pościg, Jitters zdecydował się ukryć broń niedaleko Farmy Yorgena, gdzie natknął się na Czarnych Jeźdźców z Przesmyku Śmiertelnego Wiatru. Jeźdźcy zamordowali rodzinę Svena Yorgena na oczach Jittersa. Przerażony mężczyzna uciekł na Krucze Wzgórze. Ciemność spowija teraz całą puszczę, jednak nie wiadomo, czy Czarnym Jeźdźcom udało się odzyskać Kosę Elune i czy zabrali ją z powrotem do Karazhanu. Obecnie ludzie mieszkają tylko w dawnej osadzie Słoneczna Polana, którą przemianowali na Darkshire, która jest punktem oporu w walce z nieumarłymi i ludźmi-wilkami zamieszkującymi mroczne lasy.

Jak się dostać[edytuj | edytuj kod]

Horde 15.png Horda

Z Bazy Grom'Gol w Dolinie Dławiących Pnączy udać się główną drogą na północ i po przekroczeniu mostu wejść do Lasu Zmierzchu.

Alliance 15.png Przymierze

Z Trzech Rogów w Górach Czerwonej Grani udać się na południe przez most bądź z Ziem Zachodnich drogą na wschód biegnącą od Moonbrook do mostu.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

W krainie nie ma żadnych lochów ani pól bitewnych. Znajduje się tutaj za to strefa elitarna Polana Półmroku, w której przebywa jeden ze Smoków Koszmaru. Wschodnią granicę obszaru wyznacza Pasmo Czerwonej Grani rozciągające się od Gór Czerwonej Grani do Przesmyku Śmiertelnego Wiatru.

Mapa i subregiony[edytuj | edytuj kod]

WorldMap-Duskwood.jpg

Addle's SteadBeggar's HauntBrightwood GroveThe Darkened Bank
DarkshireDarkshire Town HallDawning Woods CatacombsForlorn Rowe
The Hushed BankManor MistmantleRaven Hill
Raven Hill CemeteryRoland's DoomScarlet Raven TavernThe Rotting Orchard
Tranquil Gardens CemeteryTwilight GroveVul'Gol Ogre MoundThe Yorgen Farmstead

Punkty podróży[edytuj | edytuj kod]

Cmentarzysko na Kruczym Wzgórzu

Alliance 15.png Darkshire[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.png Cataclysm Raven Hill[edytuj | edytuj kod]

Obszary przyległe[edytuj | edytuj kod]

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Elwynn Forest Alliance 15.png 1-10 Północ Przepływając rzekę na północy
Westfall Alliance 15.png 10-20 Zachód Przepływając rzekę na zachodzie bądź lecąc gryfem z Darkshire do Sentinel Hill
Redridge Mountains Alliance 15.png 15-25 Północny wschód Przechodząc przez most na północnym wschodzie bądź lecąc gryfem z Darkshire do Lakeshire
Stranglethorn Vale Neutral 15.gif 30-45 Południe Pieszo przez most na południu bądź lecąc gryfem (tylko Przymierze) z Darkshire do Rebel Camp bądź Booty Bay
Deadwind Pass Neutral 15.gif 55-70 Wschód Tylko pieszo

Cataclysm[edytuj | edytuj kod]

Knieja Zmierzchu w dodatku Cataclysm pojawiła się jako obszar poziomu 20-25. Obszary zmienione:

Ważne postacie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Lista NPC Knieji Zmierzchu

W Lesie Zmierzchu mieszka kilkoro wartych wspomnienia ludzi. Dowódczyni Althea Ebonlocke wysyła chętnych podróżników do walki ze złem zamieszkującym lasy. W północno-zachodnim krańcu lasu Sven Yorgen namawia bohaterów do pomocy w poszukiwaniu broni mogącej osłabić złego Morbenta Fela przebywającego w swoim mrocznym domu w Opuszczonej Posiadłości. Na Kruczym Wzgórzu przestraszony mężczyzna ukrywający się pod pseudonimem Jitters próbuje uciec od swojej przeszłości.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Zadania w Kniei Zmierzchu

Surowce[edytuj | edytuj kod]

Darkshire

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Skarby Lasu Zmierzchu[edytuj | edytuj kod]

Las Zmierzchu obfituje w Skrzynie ze Skarbami. W większości stref w Azeroth skrzynie pojawiają się obok lub wewnątrz budynków bądź ruin, przeważnie pomiędzy licznymi wrogimi mobami, niemal zawsze z co najmniej jednym mobem broniącym skarbu. W Lesie Zmierzchu, głównie na północ od głównej drogi, która przecina w poprzek krainę, skrzynie ze skarbami pojawiają się losowo w lesie pod drzewami, często bez żadnych obrońców. Pojawiają się one również często w zrujnowanych budynkach na Polanie Jasnego Lasu i w szczątkach małego domu niedaleko Domostwa Addle'a, przeważnie tylko z jednym wrogim mobem wałęsającym się nieopodal, jednak łatwo jest go ominąć bez walki. Dla bohaterów Przymierza na poziomie 25-30 poszukiwanie skrzyń ze skarbami może być całkiem ciekawym i dochodowym zajęciem.

Ciekawostka[edytuj | edytuj kod]

Krucze Wzgórze jest nawiedzone przez duchy. Nie są one normalnie widoczne, chociaż da się je zobaczyć stosując czar np. Wykrycie Niewidzialnych czarnoksiężnika. Również magowie, przechodzący do stanu niewidzialności, mogą je zobaczyć. Pomimo, że moby te są nieagresywne, należy uważać, stosując czary obszarowe. Można w ten sposób sprowokować ducha, który ma 40lvl.

Linki Zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]