Frost vrykul

Z Wowpedia
Frost Vrykul
Vrykul3.jpg
Frakcja/Przynależność
Klasy postaci
Stolica rasowa
Przywódcy rasowi

LichKing Lich King (poprzednio)
Thorim Thorim

Rasowy wierzchowiec
Ojczyzna
Główny język

Zmrożeni vrykule[1] to odmiana vrykuli. Wyglądają jak zwykli vrykule, poza tym, że ich skóra jest błękitna i pokryta szronem.[2] Zmrożeni vrykule mogą być osobną rasą, jednak nie są zrzeszeni i nie wydają się być powiązani.

Frakcje[edytuj | edytuj kod]

Male and Females

Są znane dwie główne populacje zmrożonych vrykuli:

Hyldnir[edytuj | edytuj kod]

Hyldnir to społeczność składająca się z samych kobiet. Zamieszkują wioski Sifreldar, Brunnhildar i Valkyrion w Burzowych Szczytach.

Wioska Brunnhildar znajduje się we wschodniej części Burzowych Szczytów, a mieszkające tam vrykule zachowują starożytną lojalność wobec Thorima. Gardzą mężczyznami niezależnie od rasy do jakiej należą. Z kobietami postępują łagodniej. Schwytanych mężczyzn mordują lub zmuszają do niewolniczej pracy, bez względu na to czy są vrykulami czy też nie.

Członkinie tej społeczności rywalizują ze sobą podczas Hyldsmeet, a zwyciężczyni zyskuje prawo do "audiencji" u Thorima. Nie wiadomo co dzieje się z tymi, które przegrają w pojedynkach Hyldsmeet. Szczególnie wrogie są wobec vrykuli z Valkyrion, które uważają za zdrajczynie, ponieważ sprzymierzyły się z Królem Liszem.

W Valkyrion, wiosce ulokowanej w zachodniej części Burzowych Szczytów, żyją hyldnir[3], lojalne wobec Króla Lisza. Ich ambicją jest przyjąć "podarunek Króla Lisza" i zostać przemienionymi w val'kyrie. Te, które Król uzna za godne, staną się val'kyriami. W wiosce znajduje się również basen, w którym rozmnażane są Zarażone Proto-Smoki.

Ymirjar[edytuj | edytuj kod]

Ymirheim znajduje się w centralnej części Icecrown, i zamieszkane jest przez kobiety i mężczyzn zmrożonych vrykuli. Społeczność ta, zwana Ymirjar, jest nieuarła i oddana Królowi Liszowi. To ci vrykule udali się do Jotunheim i walczyli w Valhalas. Zwycięzcy tego pojedynku zostali zabrani do Ymirheim i stali się Ymirjar. Przegrani zostali zmienieni w varguli.

W przeciwieństwie do wielu poddanych Króla Lisza, zmrożeni vrykule zachowali swą inteligencję i wolną wolę, służąc swojemu panu dobrowolnie, w nadziei na uzyskanie jego łaski i dostąpienia przemiany w wyższą formę nieumarłych. Vargule są bardziej standardową formą nieumarłych.

Hyldnir służą Thorimowi i uważają swoje siostry z Velkyrion za zdrajczynie, ponieważ służą Królowi Liszowi. Nie wiadomo co sądzą o ymirjar, ale można założyć, że z tej samej przyczyny będą wobec nich wrogo nastawione.

Ważne postacie[edytuj | edytuj kod]

Typy[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]