Klan Mroźnego Wilka

Z Wowpedia
(Przekierowano z Frostwolf clan)
To jest klan z oryginalnej czasoprzestrzeni, jeśli szukasz frakcji z dodatku Warlords of Draenor zobacz Frostwolf Orcs.
HordeFrostwolf clan
Drek'Thar TCG.jpg
Przywódca
Rasy
Stolica
Główne miasta
Baza działań
Główny język
Przynależność
Reputacja
Waluta
Kwatermistrz
Status

Aktywna

Tabard
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Chorągiew Klanu Mroźnego Wilka
Emblemat Klanu

Klan Mroźnego Wilka był jednym z rdzennych orkowych klanów pochodzących z planety Draenor, oraz jedynym który nie pożywił się Krwią Mannrotha. Dzisiaj, Klan Mroźnego Wilka zamierza odbić Dolinę Alterac z rąk samolubnych Krasnoludzich Strażników Stormpike.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Emblemat Klanu Mroźnego Wilka w WoWie.

Klan Mroźnego wilka był jednym z pierwszych orczych klanów z planety Draenor, mający swój początek w Nagrand nieopodal Góry Dusz, Oshu'gun. Kiedy Gul'Dan zaoferował orczym wodzom niezmierzoną moc, w zamian za wypicie krwi Mannorotha, znalazł się tylko jeden, który odmówił - Durotan z klanu Mroźnego Wilka. Durotan który zawsze był orędownikiem tradycji orkowego społeczeństwa, zaczął stanowczo sprzeciwiać się działaniom Gul'dana oraz pozostałych czarodziejów z Rady Cienia. W konsekwencji Mroźne Wilki zostały wygnane. W strachu o bezpieczeństwo swojego plemienia, Durotan poprowadził szeregi Mroźnych Wilków przez Mroczny Portal by ostatecznie osiedlić się w dalekich Górach Alterac.

Za czasów Pierwszej Wojny, Durotan - wygnaniec, powrócił by ostrzec swojego starego przyjaciela Orgrima Doomhammera przed zdradliwością Gul'dana. Niedługo później, Orgrim wraz ze swoją żoną zostali zamordowani przez posłańców Gul'dana; przeżył jedynie niemowlak, ich syn Go'el, który został znaleziony przez Aedelasa Blackmoorea i nazwany przez niego Thrallem.

Przez Pierwszą i Drugą Wojnę Wilki Mrozu ukrywały się, kultywując stare orkowe tradycje pod wodzą szamana Drek'Thara. Ostatecznie, dwie dekady po ich wygnaniu, zostali oni odnalezieni przez Thralla - syna ich byłego wodza. Pod opieką Drek'Thara, Thrall został szamanem, a niedługo później rozpoczął krucjatę, mającą przywrócić orcze dziedzictwo oraz wyzwolić orków od demonicznego skorumpowania, którym dręczeni byli przez wiele lat. Mimo tego że Mroźne Wilki dzielnie walczyły by uwolnić swych braci spod jarzma ludzi, przeciwko Płonącemu Legionowi podczas Trzeciej Wojny, oraz pomogły w odnalezieniu Durotaru, wielu z nich zdecydowało się opuścić swą stolicę. Powrócili oni na ziemię swych przodków, do Gór Alterac, w celu zachowania neutralności na czas gdy spór między hordą a przymierzem narastał.

Obecnie jednak, Mroźne Wilki znalazły się w niesprzyjającym położeniu, gdyż konflikt między hordą a przymierzem przeniósł się na Góry Alterac. Wielki Wódz Wojenny a zarazem Wódz Mroźnych Wilków, Thrall - apelował o wsparcie do wszystkich zdrowych i zdolnych do działania członków hordy.

Kataklizm[edytuj | edytuj kod]

Opuszczeni rozpoczęli oczyszczanie Wzgórz Hillsbradzkich z wszelkich form życia. Ten fakt posunął ocalałych mieszkańców Southshore i Hillsbrad Fields do wzięcia worgeńskiej klątwy by mieli szanse przeciwko siłom nieumarłych. Ci worgeni dołączyli do Bloodfang pack i rozpoczęli prosić o pomoc od Straży Stormpike'a, których okradali z wyposażenia i ludzi z Doliny Alterac już od kilku miesięcy bez żadnych podejrzeń. Straż miała pomóc wypędzić Opuszczonych z ziem należących do worgenów.[1] Gdy Opuszczeni odkryli te plany, natychmiast zwrócili się o pomoc do klanu Mroźnego Wilka. Drek'Thar odmówił pomocy Opuszczonym widząc w nich tylko plagę dla świata i przyrzekł nigdy im nie pomagać.[2] High Warlord Cromush planował upewnić się że Wódz Wojenny wie o zdradzie klanu.[3]

Dolina Alterac[edytuj | edytuj kod]

Sztandar wojenny klanu Mroźnego Wilka

Wraz z Drek'Tharem, klan Mroźnego Wilka żył w Górach Alterac praktykując szamanizm oraz mając Mroźne Wilki jako swoich kompanów.

Po uwolnieniu się z ludzkiej niewoli, Thrall postanowił odnaleźć Mroźne Wilki. Dowiedział się o losie jaki spotkał orków, o śmierci ojca oraz o jego prawdziwym miejscu wśród orków jako ich Wódz.

Od tego czasu, wyprawa krasnoludów znana jako Straż Stormpike'a prowadzona przez Vanndara Stormpike rozpoczęła wyprawę na tereny należące do Mroźnych Wilków w celu budowy kopalni i eksploatacji złóż. Zamieszkujące Alterac orki uznały to za naruszenie ich ziem. To sprowokowało rzeź pierwszej wyprawy i rozpoczęło bitwę o Dolinę Alterac.

Członkowie[edytuj | edytuj kod]

Imię Lokacja
Horde 15.png  Thrall The Maelstrom
Horde 15.png  Drek'Thar Frostwolf Keep Alterac Valley
Horde 15.png  Mother Kashur Zmarły
Horde 15.png  Durotan Zmarły
Horde 15.png  Draka Zmarły
Horde 15.png  Nazgrel Thrallmar Hellfire Peninsula TBC
 Garad Zmarły
Horde 15.png  Greatmother Geyah (Teraz Mag'har) Garadar Nagrand TBC
 Tal'kraa Zmarły
 Kash'drakor Zmarły
Horde 15.png  Captain Galvangar Iceblood Garrison Alterac Valley
Horde 15.png  Frostwolf Ambassador Rokhstrom Valley of Strength Orgrimmar
Horde 15.png  Grunnda Wolfheart Frostwolf Keep Alterac Valley
Horde 15.png  Jekyll Flandring Na zewnątrz wejścia w Alterac Valley Alterac Mountains
Horde 15.png  Lieutenant Stronghoof Iceblood Graveyard Alterac Valley
Horde 15.png  Lieutenant Vol'talar Iceblood Garrison Alterac Valley
Horde 15.png  Primalist Thurloga Frostwolf Village Alterac Valley
Horde 15.png  Wing Commander Guse Icewing Bunker Alterac Valley
Horde 15.png  Wing Commander Jeztor Stormpike Lumber Yard Alterac Valley
Horde 15.png  Wing Commander Mulverick Dun Baldar North Bunker Alterac Valley

Przywódcy[edytuj | edytuj kod]

Historia Shamanism Rise of the Horde Pierwsza Wojna Druga Wojna Interbellum Trzecia Wojna World of Warcraft The Burning Crusade Wrath of the Lich King Cataclysm Mists of Pandaria Warlords of Draenor
Przywódca Neutral
Garad
Horde 15.png
Durotan
Horde 15.png
Drek'Thar
Horde 15.png
Thrall
Horde 15.png
Drek'Thar

Wierzchowiec Mroźnego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Wyjec Mroźnego Wilka jest wilczym wierzchowcem, jest on możliwy do kupienia dla wszystkich członków Hordy kosztującym 2000 Honor Points.

Tabard Mroźnego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Tabard Wojenny Mroźnego Wilka jest tabardem możliwym dla członków Hordy kosztującym 2679 Honor Points.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Zabijając Generała Brygady Przymierza w Srebrnej Enklawie w Dalaranie, otrzymuje się 1 punkt reputacji.

Zobacz również[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zmiany w uaktualnieniach[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]