Furbolg

Z Wowpedia
Furbolg

Opis[edytuj | edytuj kod]

Furbolgi są starożytną rasą humanoidalnych niedźwiedzi które żyją w północnym Kalimdorze i na Northrendzie. Choć nie nawidzą wojny i mordów, ich plemiona stają się wrogie od czasu zepsucia Illidana i Płonącego Legionu. Nocne Elfy, zatroskały się o stan tej rasy i próbowały pomóc furbolgom w rozładowaniu napięcia. Niestety oszalali niedźwiedzio-ludzie zapuszczali się coraz dalej w terytorium Elfów i wpadały coraz głębiej w nienawiść do swoich dawnych przyjaciół, sądzac, że to oni są winni ich wygnaniu. Furbolgi "dzielą" lasy wraz z nocnymi elfami, prowadząc koczowniczy tryb życia.

Ustrój[edytuj | edytuj kod]

Furbolgi nie posiadają ustroju, tworzą strukturę plemienną z Wysoką Radą na czele.

Architektura[edytuj | edytuj kod]

Furbolgi swe mieszkania budują ze zwalonych pni drzew. Wyrąbują w nich otwory na drzwi i okna, często tworząc całe wioski. Zdarza się również że mieszkają w jaskiniach, których ściany zostały przez Furbolgi wzmocnione przy użyciu drewna, np. plemię Timbermaw.

Wierzenia[edytuj | edytuj kod]

Furbolgi nie posiadają panteonu bóstw, wierzą w moc natury, ich nadrzędnymi bóstwami są Ursoc i Ursol.