Giant

Z Wowpedia

Giganci to typ stworzeń podobny do hominidów, jednak znacznie od nich wyższy (mierzący ponad 3 metry wzrostu), większy również od większości ogrów. Termin ten odnosi się zarówno do mało inteligentnych osobników, jak i tych obdarzonych inteligencją. Większość gigantów jest stworzeniami elitarnymi.

Wielu gigantów w Azeroth zostało stworzonych przez tytanów podczas procesu porządkowania świata, a ich zadaniem była ochrona i nadzór nad ziemiami i morzami. W trakcie inwazji Płonącego Legionu niemal wszyscy giganci wyginęli, jedynie garstka przetrwała w nietkniętych zakątkach Azeroth; pełnią oni swoje dawne obowiązki, jednak niektórzy (na przykład stopieni giganci czy Baron Kazum) służą wbrew własnej woli Starym Bóstwom. Gdy Illidan Stormrage zagroził bezpieczeństwu świata, archidruid Malfurion Stormrage użył swych ogromnych mocy, by wezwać na pomoc górskich gigantów. Z kolei Kael'thas Sunstrider nakazał rozlokowanie w Outland wielkich kryształów, które przyzwały i splugawiły gigantów. Dlatego właśnie giganci z Outland pragną zniszczyć świat, zamiast go ochraniać.

Charakterystyka w World of Warcraft[edytuj | edytuj kod]

WoW Icon update.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

Język[edytuj | edytuj kod]

Zależnie od typu, giganci posługują się językiem tytanicznym, gigancim, a niektórzy mówią nawet Kalimagiem.

Typy gigantów[edytuj | edytuj kod]

Inne stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Wśród innych stworzeń zaklasyfikowanych w World of Warcraft jako giganci występują: