Gilneas City

Z Wowpedia
AllianceGilneas City
Poziomy: 1 - 12
Gilneas TCG.jpg
Uliczki Gilneas
Typ

Stolica

Rasy
Ustrój polityczny

Monarchia dziedziczna
(Ród Greymane)

Władcy
Języki
Wyznania
Przynależność
Lokacja

Centralne Gilneas

Źródła: World of Warcraft: Cataclysm

Miasto Gilneas (w konceptach nazywane również Miastem Greymane) to stolica królestwa Gilneas. Jest to ponure i mokre miejsce wypełnione wąskimi uliczkami otoczonymi przytulonymi jedna do drugiej gotyckimi kamienicami. W mieście znajdują się cztery dzielnice, a po środku stoi katedra.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Gdy Opuszczeni zmusili Gilneańczyków do opuszczenia miasta i ucieczki do Darnassus, nieumarli zajęli stolicę dla siebie. Jednak dzięki wsparciu Siódmego Legionu Przymierzu udało się odbić miasto. Kwartał Katedralny przed Katedrą Świtu Światła zaroił się od Podwodniaków Siódmego Legionu dowodzonych przez Mistrza Sierżanta Pietro Zarena. Nad wodą Legion umieścił teleskop, dzięki któremu może szpiegować działania nieumarłych w Dowództwie Frontowym Opuszczonych. Samo miasto jest otoczone przez płonące ruiny, gdyż przedmieścia zostały spustoszone w licznych bitwach, które miały tu miejsce. Dziedziniec Kamiennego Więzienia został przekształcony w laboratorium produkujące plugastwa.

Gdy kończy się ciąg zadań w Lesie Srebrzystych Sosen, miasto Gilneas pozostaje w rękach Przymierza, a Opuszczeni nie ruszają dalej po zdradzie Godfreya, gdyż Sylvanas jest zbyt osłabiona po wskrzeszeniu.

Później okazuje się, że Lord Hiram Creed, przywódca Czarnego Skowytu, zwerbował większość Gilneańczyków w krainie. Creed to faktycznie czarny smok w przebraniu gilneańskiego arystokraty. Wraz z Czarnym Skowytem okupuje większość miasta Gilneas, a liczne próby jego usunięcia przez Opuszczonych kończyły się niepowodzeniem. Prawdopodobnie dzięki smoczej krwi udało mu się wzmocnić posłuszeństwo i umiejętności Skowytu. Jest bardzo prawdopodobne, że Czarny Skowyt działa razem z Przymierzem, być może z zamiarem późniejszej zdrady, gdyż nikt w szeregach Przymierza nie ma pojęcia o prawdziwej tożsamości Creeda. Nie wiadomo, co się dzieje z jego grupą po wreszcie udanym zabójstwie. Być może kontynuują oni swoją działalność wraz ze swymi gilneańskimi braćmi.

Dzielnice[edytuj | edytuj kod]

Miasto Gilneas podzielone jest na kilka dzielnic:

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Miasto Gilneas oraz jego mieszkańcy są inspirowani Londynem epoki wiktoriańskiej.

Zmiany w patchach[edytuj | edytuj kod]

Zobacz także[edytuj | edytuj kod]