Gul'dan

Z Wowpedia
Jeśli szukasz postaci z Warlords of Draenor, zobacz Gul'dan (Warlords of Draenor).
NeutralGul'dan
Image of Gul'dan
Tytuł

"Zło Wcielone", "Niszczyciel Snów",[1] Zdrajca Orków

Płeć

Mężczyzna

Rasy

Ork

Klasa
Przynależność
Stanowisko

Mistrz Rady Cienia, Wódz klanu Rozdzieraczy Burzy

Status

Martwy

Mentorzy
Studenci

Gul'dan z klanu Rozdzieraczy Burzy (wcześniej Cienistego Księżyca), który zastąpił swojego nauczyciela magii - Ner'zhula na stanowisku ulubionej marionetki Kil'jaedena, zaczął reorganizować klany, aby stworzyć idealną maszynę zniszczenia. Do tego celu wypromował ulubieńca z Klanu Czarnej Skały - Czarną Rękę na stanowisko Wodza Wojennego Hordy. Pomimo braku lojalności do Kil'jaedena, Czarna Ręka był sprytny i pragnął dowodzić Hordą. W ten sposób Gul'dan zebrał czarnoksiężników, nekromantów, przywódców klanowych, a nawet ogra i stworzył tajną Radę Cienia.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Uczeń Ner'zhula[edytuj | edytuj kod]

Gul'dana poznajemy jako jeszcze szkolącego się szamana. Był ambitnym, żądnym wiedzy i mocy orkiem, ponadto pojętnym i obiecującym. Świadczy o tym samo to, że na swego ucznia wybrał go - uważany za największego szamana swoich czasów - sam Ner'zhul z klanu Cienistego Księżyca.

Ner'zhul odkrywszy w Oshu'gun, że został wmanewrowany w wojnę z Draenei przez wcielone zło w postaci Kil'jaedena, chciał zrezygnować z wszelkich planów przeciwko rasie obcych. Jednakże Gul'dan był świadkiem jego rozmowy z przodkami w świętym miejscu i czym prędzej wrócił do Doliny Cienistego Księżyca, by o wszystkim poinformować przywódcę Legionu. Ten w nagrodę obiecał mu nową, "lepszą" i potężniejszą moc niż szamanistyczne "sztuczki". Jego dotychczasowy mistrz, wróciwszy z Oshu'gun został unieszkodliwiony, a jego miejsce zajął Gul'dan, który stał się marionetką Kil'jaedena, jego łącznikiem z orkami.

Rada Cienia[edytuj | edytuj kod]

Gul'dan zaczął zdobywać władzę i posłuch. Stworzył swój własny klan i rozpoczął szkolenie podobnych sobie orków, których zwał czarnoksiężnikami. Z tych, którym najbardziej ufał i uważał za najbardziej obiecujących utworzył Radę Cienia. Podstawowym celem Rady było zapewnienie wsparcia Hordzie w walce z Draenei. Kiedy przyszedł czas, klany zostały napojone krwią Mannorotha, z wyjątkiem orków z Klanu Lodowego Wilka (których wódz, Durotan, nie brał w tym udziału) oraz kilku innych osób. Gul'dan i jego czarnoksiężnicy po cichu, z ciemności, dowodzili każdą akcją nowo powstałej Hordy poprzez osobę Czarnej Dłoni - orka charyzmatycznego, z zacięciem bitewnym, lecz nie na tyle sprytnym, by mógł przejrzeć zamysły Rady.

Siedziba Rady znajdowała się w Czarnej Świątyni (Black Temple), skąd doglądała zniszczenia Draenei, aż do tajemniczego zniknięcia Kil'jaedena. Kiedy Horda zaczęła się rozpadać, Rada Cienia skontaktowała się z Medivhem, który zaoferował im nowy świat do splądrowania.

Pakt z Medivhem[edytuj | edytuj kod]

Medivh i Gul'dan zawarli pakt. Medivh miał otworzyć portal pomiędzy Draenorem, a Azeroth i wyjawić Gul'danowi tajemnicę gdzie znajduje się grobowiec Mrocznego Tytana - Sargerasa. W zamian Horda miała podbić ludzi i zniszczyć wrogów Medivha. Żadna ze stron nie spodziewała się, że ten plan sprzyjał Kil'jaedenowi.

Medivh został zabity przez najlepszego przyjaciela - Lorda Lothara i swojego ucznia - Khadgara. Gul'dan, który podczas śmierci maga był w jego umyśle, przeżył ogromny szok i wpadł w stan katatonii. Bez przewodnictwa Gul'dana Czarna Ręka został pokonany, a wodzem Hordy został Orgrim Młot Zagłady.

Czaszka Gul'dana[edytuj | edytuj kod]

Po śmierci Gul'dana Illidan Stormrage wykradł jego czaszkę, której moc przemieniła łowcę demonów w swoistą hybrydę nocnego elfa z demonem.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Źródło[edytuj | edytuj kod]

http://wow.gram.pl http://wow.battlenet.pl