Hellfire Citadel (Hellfire Peninsula)

Z Wowpedia
(Przekierowano z Hellfire Citadel)
Cytadela Piekielnego Ognia
Kilka różnych instancji
Hellfire Citadel loading screen.jpg
Ekran ładowania Cytadeli
Lokacja
Rasy
Zalecany poziom

60-70

Limit graczy

5-25

Cytadela Piekielnego Ognia - główna kwatera fel orków w Outland, bastion prawie nie do zdobycia, który kiedyś służył jako główna baza operacyjna dla orków w czasie Pierwszej i Drugiej Wojny. Obecnie jest domem dla Kargatha Bladefista i jego fel okrów.

Podsumowanie[edytuj | edytuj kod]

Historia[edytuj | edytuj kod]

Wczesny szkic koncepcyjny Cytadeli

Cytadela Piekielnego Ognia pierwotnie nazywano po prostu "Cytadelą", została zbudowana jako forteca Czarnej Dłoni, pierwszego Wodza Wojennego Hordy. Po tym jak duchy żywiołów opuściły orków, obszar wokoło został znany jako Półwysep Piekielnego Ognia i tak Cytadela zyskała swoją nazwę.

Forteca została zaplanowana do bycia głównym miejscem zbiórki sił Hordy, podczas gdy przejęta Świątynia Karaboru (teraz Czarna Świątynia) miała służyć jako miejsce spotkać Rady Cienia. Z tego miejsca zorganizowana została i ruszyła wyprawa na miasto - stolicę Draenei na Draenorze - Shattrath, gdzie odbyła się ostatnia bitwa z ludem proroka Velena. Po utworzeniu Mrocznego Portalu, Horda została przegrupowana pod Cytadelą Piekielnego Ognia i ruszyła Ścieżką Chwały do tego, co zwali "Schodami Przeznaczenia".

Los cytadeli po zniszczeniu Draenoru był do niedawna nieznany; prawdopodobnie była opuszczona do momentu gdy Kargath Bladefist, Wódz Wojenny Fel Hordy, a także fel orkowie Illidana Stormrage'a przejęli Cytadelę jako ich bazę operacyjną. Illidan użył Cytadeli także po to, by uwięzić w niej Magtheridona, poprzedniego Władcę Zaświata; to tutaj fel orkowie Illidana czerpali krew Magtheridona i używali jej do stworzenia większej liczby fel orków, podobnie jak krew Mannorotha została wykorzystana do splugawienia pierwotnej Hordy.

Cytadela w TCG

Oficjalne informacje[edytuj | edytuj kod]

O Cytadeli ze strony WoW:

W zniszczonym Zaświecie niedaleko Mrocznego Portalu wznosi się Cytadela Piekielnego Ognia, bastion prawie nie do zdobycia, który służył jak baza operacyjna podczas Pierwszej i Drugiej Wojny. Przez lata ta gigantyczna forteca była uważana za opuszczoną... do teraz. Ta stacja operacji bitewnych została opanowana przez grasujące bandy czerwonoskórych, wściekłych fel orków. Skąd ta brutalna nowa rasa pochodzi pozostaje zagadką, lecz co gorsza, ich liczba wydaje się wzrastać. Cytadela Piekielnego Ognia jest pierwszym nowym lochem, jaki przyjdzie zwiedzić graczom w Zaświecie. Będzie zawierać trzy nowe lochy zaprojektowane dla 5 osobowych grup, jak również nowy, ekscytujący raid.

Trochę informacji zamieszczonych przez Tigole na forum WoW:

To pierwszy loch, na który natrafią gracze w tym dodatku. Leży na Półwyspie Piekielnego Ognia, w krainie tuż za Mrocznym Portalem. Planujemy podzielić go na skrzydła. Na ten moment, dwa z nich są zaplanowane dla niższych poziomów (dla graczy zdobywających doświadczenie do 70 poziomu). Jedno ze skrzydeł będzie będzie lochem dla 5 osób na maksymalnym poziomie. W końcu, będzie również Leże Magtheridona, raid podobny do Leża Onyxii w rozmiarze i zakresie, który lubię nazywać szybkim raidem. Oczywiście, podczas cyklu developingu to wszystko może się zmienić. Również w wersji Beta. Póki co, tak podchodzimy do tego lochu obecnie.

Bardzo podobny do Leża Onyxii. Kilka trashy i duży boss raidu. Wymagany będzie 70. poziom.

Fragment mapy Draenoru

Stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Zapowiedź[edytuj | edytuj kod]