Hobgoblin

Z Wowpedia

Hobgobliny są dużymi stworami o purpurowej skórze, służącymi jako strażnicy na Wyspie Kezan w Undermine. Pierwsze Hobgobliny powstały podczas Drugiej Wojny, kiedy Gobliny eksperymentowały alchemicznie na sobie w celu pozyskania silnego goblińskiego wojownika. Efektem tych badań były hobgobliny. Były to stworzenie większe, silniejsze, lecz dużo głupsze od zwykłych Goblinów.

Alchemiczne zmiany spowodowały u Hobgoblinów mutację, a w rezultacie, dało im wzorsr dużo bardziej przestastający zwykłego goblina, oraz dużo większą siłę fizyczną i całkowicie zminiło ich mentalność. W efekcie powstały stwory bardzo silne lecz głupie. Przeciętny Hobgoblin jest wzrostu człowieka, ma długie muskularne ramiona i ciało, i skórę w kolorze purpury. Przez mutację ich życie jest niestabilne i skrócone. Ich kontrola jest bardzo trudna i wymagająca, przez chemiczne zmiany w ich organizmach. Czyni to je niebezpiecznymi stworami i towarzyszami. Niektórym Goblinom udało się jednak nauczyć jak przewidywać zachowania swych zmutowanych braci i jakoś zapobiegać niekontrolowanym zachowaniom z ich strony.

Przęcietny Hobgoblin potrafi spowolnić swój metabolizm, oraz za pomocą adrenaliny zwiększać rozmiar swoich mięśni i siłę. Powoduje to wzrost szybkości i siły, ale jednocześnie skraca jego życie.

Pomimo tego że są wykorzystywane jako niewolnicy i strażnicy, Hobgobliny wiernie służą swoim panom. Potrafią mówić w języku Wspólnym i Goblińskim. W dodatku Cataclysm, grywalna rasa Goblinów posiada osobistego Hobgoblińskiego sługę do dyspozycji, co daje tej rasie dostęp do banku na 1 minutę, w każdym miejscu w Azeroth i Outland.