Isle of Quel'Danas

Z Wowpedia
NeutralWyspa Quel'Danas
Poziomy: 70
Greengill Coast.jpg
Stolica
Rasy
Ustrój polityczny

monarchia dziedziczna

Władcy
Główne osady

Wyspa Quel'Danas (znana również jako Wyspa Słonecznej Studni bądź po prostu Quel'Danas) jest obszarem na dalekiej północy Wschodnich Królestw dodanym w patchu 2.4 i jednym z trzech wchodzących w skład Quel'Thalas. Jest to pierwszy zewnętrzny obszar dodany jako patch, który oferuje wiele codziennych zadań, jak również loch rajdowy oraz instancję, wydane bezpośrednio przez premierą World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

Wyspa dzieli się na 3 główne obszary: Płaskowyż Słonecznej Studni, gdzie jest przyzywany Kil'jaeden; Taras Mistrzów, ostatnie miejsce przebywania Kael'thasa Sunstridera; oraz Zasięg Światła, miasteczko odbite dzięki połączonym siłom Aldorów i Wróżbitów znanym jako Ofensywa Rozbitego Słońca.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Siedem tysięcy lat temu, gdy założono Quel'Thalas, mistrzowie nowego królestwa elfów stworzyli mistyczną fontannę na przecięciu lini mocy na wyspie nieopodal północnego wybrzeża Lasów Nieustającej Pieśni, używając fiolki z wodą zaczerpniętą ze Studni Wieczności krótko przed Rozbiciem. W rezultacie wyspa, znana wcześniej jako Quel'Danas, poznana została również jako Wyspa Słonecznej Studni. Moce Słonecznej Studni pozwoliły elfom budować ich miasta i kształtować ziemię, jak również bronić własnej stolicy: podczas Drugiej Wojny mistrzowie elficcy użyli mocy Studni do wzniesienia bariery wokół Silvermoon, by odeprzeć inwazję Hordy.

Oddzielona od stałego lądu przez szeroki kanał Północnego Morza wyspa nie byla w stanie się uchronić od ataku podczas Trzeciej Wojny, kiedy książę Arthas Menethil poprowadził Plagę, niszcząc po drodze całe Quel'Thalas. Trupia Blizna, szlak Spaczenia, która rozcina królestwo elfów na pół - znacząc trasę przejścia legionów Arthasa w drodze do Słonecznej Studni - kończy się nagle w połowie wyspy, nieopodal wejścia na Płaskowyż Słonecznej Studni. Sama Studnia została splugawiona podczas rytuału wskrzeszenia Kel'Thuzada, a wyspa została zostawiona samej sobie, podczas gdy Plaga kontynuowała swój niepowstrzymany marsz poprzez północne Lordaeron.

Po straszliwej kampanii Arthasa, esencja Słonecznej Studni przetrwała, ukryta przez tych, którzy przysęgli jej chronić. Dziś, niemal sześć lat po jej zniszczeniu, Słoneczna Studnia została reaktywowana przez oszalałego od rządzy mocy Kael'thasa Sunstridera, który używa jej jako portalu do przyzwania swego mistrza, włądcy eredarów Kil'jaedena. Na końcu Martwej Blizny, nieopodal strzasaknych budynków na jej krańcach, eredarscy czarnoksiężnicy i Strażnicy Klątwy strzegą wejścia, a nawet przeżyły tam niedobitki sił Plagi.

W odpowiedzi na zagrożenie reprezentowane przez poczynania Kael'thasa na Quel'Danas, Sha'tar, panowie Shattrath - poprowadzili Aldorskich kapłanów draenei oraz mistrzów krwawych elfów należących do Scryersów jako zjednoczoną armię i wysłali ich do Azeroth, by zapobiec okropnemu planowi Kael'thasa. Armia ta, znana jako Ofensywa Rozbitego Słońca, przejęła władzę w przyczółku Zasięg Słońca i prowadzi stamtąd działania mające na celu wygnać z wyspy Kael'thasa i jego wojska.

Quel'Danas jes również schroniene dla smoczych jastrzębi krwawych elfów. Jest to miejsce, gdzie swoje gniazda mają zarówno smocze jastrzębie, jak i wielkie orły, które są tresowane przez elitarnych jeźdźców wiatru. Aque'Luer'Thala jest dowódcą jednostek opiekujących się tymi zwierzętami.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Na Wyspie Quel'Danas nie ma żadnych pól bitewnych, jednakże znajduje się tutaj instancja Taras Mistrzów (w wersji normalnej i heroicznej, pierwszej poza Jaskiniami Czasu) oraz instancja rajdowa Płaskowyż Słonecznej Studni, na której końcu czeka sam Kil'jaeden.

Mapa i subregiony[edytuj | edytuj kod]

WorldMap-IsleOfQuel'Danas.jpg
The BloodoathThe DawnchaserThe Dawning SquareDawnstar VillageThe Dead ScarThe Forbidding SeaThe Great SeaGreengill CoastMagisters' TerraceShattered Sun Staging AreaSilvermoon's PrideThe Sin'lorenSunwell PlateauSun's ReachSun's Reach ArmorySun's Reach HarborSun's Reach Sanctum

Punkty podróży[edytuj | edytuj kod]

Zasięg Słońca jest głównym obszarem podróży należącym do Ofensywy Rozbitego Słońca. Trasy lotów z tego miejsca są dostępne dla wszystkich postaci poziomu 70 lub wyższego.

Neutral 15.gif Trasy lotów z Zasięgu Słońca[edytuj | edytuj kod]

Trasy lotów na Wyspę z Żelaznej Kuźnii, Toporowych Wzgórz, Kaplicy Nadziei Światła i Srebrnej Luny są znane automatycznie wszystkim graczom, którzy osiągnęli poziom 65. Po konkretnej fazie odbijania wysmy (określonej przez wykonanie odpowiedniej liczby codziennych zadań), otworzy się portal na Quel'Danas z Shattrath, umożliwiający ławy dostęp na wyspę. Portal znajduje się w centrum Shattrath, w alkowie za Egzarchą Nasuunem i prowadzi do Sanktuarium Zasięgu Słońca. Wykonanie codziennego zadania Znaj Swoje Przeznaczenie pozwala na jednorazową teleportację do Shattrath.

Instancje[edytuj | edytuj kod]

Nazwa instancji Poziomy Wielkość grupy Przybliżony czas przejścia
Magisters' Terrace 70 5-osobowa 1-2 godziny
Sunwell Plateau 70++++ 25-osobowa Nieznany

Obszary przyległe[edytuj | edytuj kod]

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Eversong Woods Horde 15.png 1-12 Południe Lecąc do Silvermoon

Ważniejsze postacie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Lista NPCów Wyspy Quel'Danas

Quel'Danas jest znane głównie ze swoich handlarzy. Kowal Hauthaa oferuję usługę naprawiania ekwipunku oraz jest handlarzem [Badge of Justice], przebywającym za Zbrojownią Zasięgu Słońca, podczas gdy Shaani, sprzedająca przepisy dla jubilerów oraz epickie klejnoty, przebywa w karczmie w Porcie Zasięgu Słońca. Hauthaa zgadza się handlować dość późno podcas linii zadań związanej z Shattered Sun Offensive, podczas gdy Shaani będzie handlowała dopiero na sam koniec tej linii zadań.

Dodatkowo handlarze egzotycznego ekwipunku z Zbrojowni Zasięgu Słońca są znani ze sprzedaży ekwipunku sezonu 1, i 2 areny, jak również ekwipunku Windykatorów w zamian za tokeny poziomu czwartego, piątego i szóstego oraz ekwipunku weteranów w zamian za [Badge of Justice]. Karynna, Olus, Soryn oraz Kayri przebywają na drugim piętrze Zbrojowni począwszy od fazy trzeciej odzyskania wyspy.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Zadania na Wyspie Quel'Danas

Potwory[edytuj | edytuj kod]

Potwory na Wyspie dzielą się na trzy główne grupy: demonów i nieumarłych, nagi i krwawe elfy Kaela. Nagi należą do plemienia Mrocznego Kośćca, a krwawe elfy zrzeszone są w organizacji Ostrze Świtu.

Nagi z plemienia Mrocznego Kośćca[edytuj | edytuj kod]

Na wybrzeżu Zielonego Skrzela nagi z plemienia Mrocznego Kośćca zniewoliły murloki z plemienia Zielonego Skrzela, kontrolując je dzięki opętaniu umysłu.

Demony[edytuj | edytuj kod]

Na wyspie znajduje się szeroki wachlarz demonów, głównie strzegących Osady Gwiazda Świtu, gdzie nieustannie przybywają posiłki przez portal łączący wieś z Tronem Kil'jaedena. Sporo demonów przebywa również na Martwej Bliźnie, utrzymując nieumarłych w zatoce. Demony i krwawe elfy Kaela atakują jako zjednoczone sily.

Dawnstar Village:

Dead Scar:

Nieumarli[edytuj | edytuj kod]

Grupy nieumarłych można spotkać na południowym wybrzeżu i na Trupiej Bliźnie, gdzie walczą z demonami.

Machiny[edytuj | edytuj kod]

Uszkodzeni Tajemni Strażnicy patrolują zachodnie wybrzeża wyspy.

Krwawe elfy Kaela[edytuj | edytuj kod]

Siły Kael'thasa są rozproszone po całej wyspie, głównie skupione wokół Zasięgu Słońca, gdzie okupują Port Zasięgu Światła, jak również kilka statków zacumowanych niedaleko brzegu. Wśród ich sił znajdują się również nieszczęśni, czyli elfy, które poddały się swemu uzależnieniu od magii.

Surowce[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Zmiany w aktualizacjach[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]