Kelp'thar Forest

Z Wowpedia
NeutralLas Kelp'thar
Poziomy: 80 - 82
Kelp'thar Forest.jpg
Rasy
Przynależność
Lokacja

Północno-wschodni Vashj'ir

Źródła: World of Warcraft: Cataclysm

Las Kelp'thar to pierwsza strefa w podwodnym regionie znanym jako Vashj'ir. To jedna z dwóch stref startowych dla graczy 80 poziomu i wyżej (drugą jest Góra Hyjal). Las cechuje szeroka gama wodnych stworzeń oraz roślin. Przemieszane tu są zadania skupiające się na głównej opowieści z udziałem nag z pomocniczymi zadaniami wprowadzającymi graczy do nowej, podwodnej mechaniki Vashj'iru. Najbardziej zauważalną cechą Lasu Kelp'thar jest ciągnąca się wzdłuż południowej krawędzi strefy lokacja znana jako Bezświetlne Głębiny.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Las Kelp'thar Forest nie posiada żadnej znanej historii, ponieważ był głęboko pod powierzchnią oceanu.

Jak się dostać?[edytuj | edytuj kod]

Horde 15.pngHorda
Z Zatoki Ostrzoręki w Durotarze podczas H [81] Call of Duty. Po wykonaniu zadania, aby powrócić do Lasu Kelp'thar można korzystać z portalu w Zachodniej Kapliczce Ziemi w Orgrimmarze, dopóki gracze nie odkryją Spoczynku Legionu w Lśniącym Bezmiarze.
Alliance 15.pngPrzymierze
Z Portu Wichrogrodu, podczas A [81] Call of Duty. Po wykonaniu zadania, aby powrócić do Lasu Kelp'thar można korzystać z portalu we Wschodniej Kapliczce Ziemi w Wichrogrodzie, dopóki gracze nie odkryją Spokojnej Łaźni w Lśniącym Bezmiarze.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Las Kelp'thar to najmniejsza z trzech podwodnych stref Vashj'iru, jest jego najbardziej wysuniętą na północny wschód częścią. Kelp'thar jest oddzielony od Lśniącego Bezmiaru przez Bezświetlne Głębiny - ogromną szczelinę - w sposób bardzo podobny, w jaki strefy lądowe przedzielane są przez góry.

Najbardziej zauważalną cechą Kelp'thar są podwodne lasy wodorostów oraz dużych rozmiarów muszle porozrzucane po całym regionie. Istnieje tu kilka ruin, lecz nie w takiej ilości jak w Lśniącym Bezmiarze. Region zawiera zniszczone statki, które zostały strącone na dno przez morskiego potwora, gdy płynęły do nowo wyniesionych wysp. Najczęściej spotykane formy życia tutaj to: żółwie morskierekinykraby i różnego rodzaju ryby.

Na terenie Lasu znajdują się też liczne nagi, wysłane tu w celu wybicia ocalałych po ataku Ozumata członków zarówno Hordy jak i Przymierza.

Mapa i substrefy[edytuj | edytuj kod]

Mapa regionu
Budd's Dig · The Clutch · Deepmist Grotto · Gnaws' Boneyard · Gorrok's Lament · Gurboggle's Ledge · Legion's Fate (The Immortal Coil) · Lightless Reaches · Seafarer's Tomb (Briny Cutter) · Shallow's End · The Skeletal Reef · Smuggler's Scar

Ośrodki podróży[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.pngHorde 15.pngTrasy lotu z Smuggler's Scar

Sąsiednie regiony[edytuj | edytuj kod]

Strefa Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Durotar Horde 15.png 1-10 Zachód Poprzez zadanie nawigacyjne (Jedynie raz)
Stormwind Alliance 15.png 1-85 Wschód Poprzez zadanie nawigacyjne(Jedynie raz)
Shimmering Expanse Horde 15.pngAlliance 15.png 80-82 Południe Poprzez podróż

Znaczące postacie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: NPCe w lesie Kelp'thar

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Zadania w lesie Kelp'thar

Zasoby[edytuj | edytuj kod]

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Podczas bety World of Warcraft: Cataclysm ten obszar był znany jako Las Wodorostów (ang. Kelp Forest).
  • Las Kelp'thar może najbardziej pasować tym, którzy nie planują wydawać złota na dodatkową umiejętność jeździectwa, tutaj za darmo dostaną Oswojonego Abisalnego Konika Morskiego z którym podróżuje i wykonuje się zadania dużo szybciej tu, jak i w, Lśniącym Bezmiarze i Abisalnych Głębinach.

Video[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]