Khaz'goroth

Z Wowpedia
Khaz'Goroth Rzeźbiarz
Image of Khaz'Goroth Rzeźbiarz
Płeć

Mężczyzna

Rasy
Klasa
Przynależność
Stanowisko

Rzeźbiarz gór i kanionów, rzemieślnik Panteonu

Status

Aktywny

Sprzymierzony

Khaz'goroth, rzeźbiarz gór i kanionów, to mężczyzna z rasy tytanów vanir i największy z rzemieślników. Jest on mistrzem wielu sztuk i dyscyplin; z pomocą Eonar stworzył w Azeroth krasnoludów troggów i, prawdopodobnie, górskich gigantów. Stworzył góry, w których mieszkają krasnoludy z Ironforge - nazwa ich królestwa, Khaz Modan, oznacza "góry Khaza". Ognisty, przysadzisty byt, Khaz'goroth kocha pracować w swojej kuźni i słuchać opowieści o heroizmie i odwadze.

Podczas nasycania mocą Smoczych Aspektów, Khaz'goroth dał władzę nad ziemią i głębinami świata szlachetnemu Neltharionowi, Aspektowi Czarnego Stada Smoków... który później zasłynie jako Deathwing.

Jest on mądry w dziedzinie budownictwa i inżynierii. Stworzył i wyrzeźbił góry w Azeroth przy pomocy swych tworów, Ziemnych.

Był on nadzorcą placówki Tytanów pod Bael Modan.

Walka[edytuj | edytuj kod]

"Khaz'goroth rozpoczyna większość walk od przyzwania roju żywiołaków, by mu pomogły, i używa większego rozproszenia magii przeciwko wyraźnie zaczarowanym przeciwnikom. Następnie rzuca miażdżącą dłoń Bigby'ego, uwięzienie i awatara, zanim sam ruszy do walki." Jeśli będzie miał mało zdrowia podczas walki, użyje życzenia - by uciec, wykończyć swych przeciwników lub powrócić do pełnego zdrowia, zależnie od sytuacji.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Niewielkie płomienie pojawiają się tu i tam na przysadzistym, brązowoskórym ciele tytana. Wydaje się być ciągle niezadowolony. Zawsze nosi przy sobie młot Vulraiis.

Vulraiis[edytuj | edytuj kod]

Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Khaz'goroth pracujący w kuźni

Khaz'goroth Rzeźbiarz stworzył swój gigantyczny młot z najczystszego thorium, by później Aman'Thul i Norgannon rzucili na niego zaklęcia. Wygląd sugeruje, że jest to bardziej narzędzie pracy niż broń i rzeczywiście, Khaz'goroth posługuje się nim w kuźni. Kiedy rusza z nim do walki, wywołuje wielkie wstrząsy sejsmiczne i trzęsienia ziemi.

Inspiracje[edytuj | edytuj kod]

Khaz'goroth jest najprawdopodobniej wzorowany na grecko-rzymskim bogu ognia i kowali, Hefajstosie (w mitologii rzymskiej Wulkan). Dodatkową inspiracją mógł być [1], Valar i jeden z Ainurów w mitologii J.R.R. Tolkiena. Aule, podobnie jak Khaz'goroth, był twórcą krasnoludów (które nazywały go Mahalem, Twórcą) i brał udział w formowaniu ziem i gór w Śródziemiu.