Loken

Z Wowpedia
Jeśli szukasz informacji jak pokonać Lokena w instancji, zobacz Loken (taktyki).
CombatLoken
Image of Loken
Płeć

Mężczyzna

Rasa
Reakcja
Przynależność
Poprzednia przynależność
Stanowisko

Sługa Yogg-Sarona

Lokacja
Status

Zmarły (Wiedza)/Do zabicia (WoW)

Krewni

Thorim (brat), Sif (bratowa)

Halls of Lightning

General Bjarngrim
Volkhan
Ionar
Loken

(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)

Inne instancje w Ulduar

Halls of Stone (5)
Ulduar (25)

"Moja śmierć... zwiastuje koniec tego świata."
Loken

Loken był jednym z tytanicznych strażników, których wyznaczył Panteon do sprawowania opieki nad Azerothem, podczas ich nieobecności. Obowiązkiem Lokena była straż więzienia Starego Boga Yogg-Sarona, uwięzionego w głębinach Ulduar. Jednakże ciągłe podszepty Boga, doprowadziły Lokena do zdrady. Przejął Ulduar i Kuźnię Woli, gdzie stworzył armię żelaznych konstruktów, takich jak żelazne krasnoludy walczące z ziemnymi w Northrend.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Thorim i Loken podczas Rozrachunku.

Według Trybunału Wieków w Ulduarskich Komnatach Kamienia, Loken — znany również jako "Strażnik Loken", "Wartownik Loken", "Kronus" czy "główny desygnowany" — został wybrany na głównego obrońcę Azeroth przez Panteon, dowodzącego aesirami (gigantami burz) i vanirami (gigantami ziemi). Wraz z bratem Thorimem, Władcą Burz, a także pozostałymi Strażnikami, Hodirem, Freją, Mimirem i Tyrem, Loken miał strzec więzienia Yogg-Sarona, w głębinach Ulduar. Z czasem jednak, Loken uległ podszeptom Starego Boga i zwrócił się przeciwko strażnikom i dziełom tytanów.

Zamordował Sif, żonę Thorima, winę zrzucając na lodowych gigantów. Rozwścieczony Thorim zaatakował swoich sprzymierzeńców, a następnie wycofał się do Świątyni Burz, gdzie popadł w odrętwienie. Wiele lat później poznał prawdę, z pomocą poszukiwaczy przygód odzyskał broń i pancerz i skonfontował się z Lokenem. Okazało się jednak, iż wszystko było intrygą Lokena, zaplanowaną, by wywabić brata z kryjówki. Loken pojmał brata i zabrał go do Ulduar, gdzie objął go swym wpływem Yogg-Saron.

Loken był prawdopodobnie Strażnikiem Świątyni Mądrości; podczas konfrontacji z Thormiem (N [80] The Reckoning), znajduje się na tronie w tej Świątyni.

Ulduar[edytuj | edytuj kod]

Jako główny desygnowany, Loken miał za zadanie chronić świat Azeroth i pilnować więzienia Yogg-Sarona. Kiedy przejął kontrolę nad Ulduar, wykorzystał usługi Ignisa, Mistrza Pieca, przynajmniej dwa razy. Raz, gdy przemienił proto-smoka Thorima, Veranus, w potworną Razorscale. Zamówił również produkcję Kologarna, potężnego kamiennego konstrukta, mającego strzec Roztrzaskanego Chodnika, prowadzącego wgłąb Ulduar.

"Bezpiecznik Algalona"?

Kiedy Loken zostaje zgładzony w Komnatach Piorunów, mówi, że jego śmierć zwiastuje koniec świata. Po tych słowach mapa Azeroth wybucha płomieniami i wysyła w niebo snop światła. Według Konsoli Archiwum w Ulduar, "Bezpiecznik Algalona" - automatyczny sygnał alarmowy, wysyłany po śmierci głównego desygnowanego - został wygenerowany w momencie śmierci Lokena. Spowodowało to przybycie Obserwatora Algalona. Konsola wyjaśnia:

"Destrukcja głównego desygnowanego to pierwszy sygnał ostrzegawczy awarii systemowej planety. Przybycie jednostki Obserwatora Algalona rozpoczyna procedurę diagnostyczną, w wyniku której wysyłany jest jeden z dwóch możliwych sygnałów. Sygnał kodu Alpha: wszystko w porządku, sygnał kodu Omega: planeta wymaga odtworzenia."

Zapytana o "odtworzenie", Konsola odpowiada:

"Dekompozycja planety i wszystkich żyjących organizmów na podstawowe składniki: metale, skały, gazy. Po tym następuje faza odbudowy i przywracania każdego elementu do jego miejsca założonego w schemacie planety."

Innymi słowy, Tytani zniszczą Azeroth i wszystko co się na nim znajduje, a następnie odbudują go z surowych materiałów pozostałych z destrukcji - co pokazuje, że ostatnie słowa Lokena mówią prawdę.

Lokacje[edytuj | edytuj kod]

Notable appearances
Lokacja Poziom Życie
Storm Peaks 81 390,990
Purge of Dalaran 90 39,394

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Loken bierze udział w poniższych zadaniach:

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

Howling Fjord[edytuj | edytuj kod]

Chodźcie, sługusy! Wasz pan was wzywa!
Praca waszych braci w Burzowych Szczytach osiągnęła szalone tempo. Wkrótce, Ojciec będzie wolny.
Wasi bracia z północy podporządkowali sobie kamienne behemoty i wysłali na ścieżkę prowadzącą do Ulduar. Wkrótce pozostałe systemy ochronne Panteonu zostaną zneutralizowane.
Trzy szczeliny otwarte przez śmiertelników w tym regionie muszą zostać zamknięte. Ziemia słyszy i widzi co robimy, będzie wciąż niweczyć nasze wysiłki, dopóki nie odetniemy jej drogi.
Zakopcie to miejsce, wasz pan tego wymaga!

Grizzly Hills[edytuj | edytuj kod]

Spóźniłeś się, nadzorco.
Przeznaczenie nie będzie czekać. Twoi rzemieślnicy muszą przyspieszyć produkcję golemów wojennych zanim przywódca kamiennych gigantów i jego armia dotrą do Ulduar.
Powiedz swoim kowalom run, żeby przemieniali każdego kamiennego giganta, jakiego zdołają. Ci, którzy się nie ukorzą, muszą zostać zniszczeni.
Jeśli kamienni giganci przeszkodzą nam w naszej pracy w Ulduar, obarczę odpowiedzialnością ciebie i twojego thana. Śmiertelnikom nie można pozwolić na przyjście gigantom z pomocą.
Wracaj do swoich obowiązków, nadzorco. Upewnij się, że pracownicy zrozumieją wagę sytuacji.

Halls of Lightning[edytuj | edytuj kod]

Zobacz Loken - Cytaty

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Zmiany w uaktualnieniach[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]