Menethil Harbor

Z Wowpedia
Populacja: 12,000
Port Menethil

Port Menethil to miasto portowe na zachodnim przegu Mokradeł. Zatrzymuje się tutaj łódź pływająca do Theramore na Pyłowym Bagnisku w Kalimdorze oraz lodołamacz kursujący do Valgarde w Wyjącym Fiordzie w Northrend. W mieście przebywa wielu handlarzy, nauczyciel pierwszej pomocy, Tawerna "Głęboka Woda" oraz Mistrz Lotów.

To duże portowe miasto jest główną placówką Przymierza na Mokradłach. Murloki i orkowie z klanu Smoczej Paszczy są ciągłym zagrożeniem dla jego mieszkańców, którzy są dzielniejsi i twardsi niż ich pobratymcy. Kapitan Stoutfist, dowódca wojskowy miasta, przebywa w Forcie Menethil i działa, by zlikwidować zagrożenie ze strony Smoczej Paszczy. Chodzi ciągle zatroskany, gdyż wydaje się, że orkowie szykują wielki atak.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Port Menethil w komiksie

Port Menethil został nazwany na cześć dynastii panującej w Lordaeron. Pierwszy Port Menethil istniał w czasach pomiędzy Drugą a Trzecią Wojną.

Horda i Plaga zdewastowali Mokradła podczas Drugiej i Trzeciej Wojny, zmuszając krasnoludy z Ironforge do wycofania się do Loch Modan i Dun Morogh. Jakiś czas później siły Sojuszu Lordaerońskiego założyły obecny Port Menethil, jednak kraina wokół niego wciąż jest dzika i nieujarzmiona.

Pierwotnie port powstał pod koniec Trzeciej Wojny jako główne połączenie lądowe pomiędzy Khaz Modan a królestwami Przymierza. Jest to jedyna stała placówka Przymierza na Mokradłach, niewielkie, lecz dobrze ufortyfikowane miasto liczące niewiele ponad dziesięć tysięcy dusz. Murloki i piraci są pomniejszymi zagrożeniami. Port Menethil wciąż służy jako krytyczny punkt w trasie podróży ze starych królestw Khaz Modan i Stormwind do relatywnie nowych osiedli Przymierza w Theramore i Valgarde.

Kapitan Trzymający Miejsce[edytuj | edytuj kod]

Menethil było domem Kapitana Trzymającego Miejsce, który natychmiast teleportował graczy do Auberdine i był lubiany przez większość graczy. Został jednakże usunięty, gdy wprowadzono łodzie, lecz z powodu awarii znowu pojawił się w kwietniu 2005 roku. Był on tak popularny, że fani wystosowali petycję, by go przywrócić, a inni ułożyli piosenkę zwaną Lament za Kapitanem Trzymającym Miejsce.

Podróże[edytuj | edytuj kod]

Port Menethil w Lands of Conflict

Trasy lotów[edytuj | edytuj kod]

Łodzie[edytuj | edytuj kod]