Mining

Z Wowpedia

Górnicy muszą być twardzi i precyzyjni by odnieść sukces - kilof nie jest potrzebny ale może pomóc.
Mining Icon WoW Icon update.png Górnictwo (Profesja)
Lista złóżZadaniaRecepturyNauczyciele
Jeśli szukasz zaklinania, zobacz Górnictwo (zaklinanie).

Górnictwo pozwala znaleźć i wydobyć minerały, rudy i kamienie z żył i niektórych stworów (zobacz odzieranie z rudy) porozrzucanych na świecie. Jest to jedna z głównych profesji. Materiały z górnictwa i przedmioty, które górnicy mogą z nich wytworzyć są wymagane do receptur z innych profesji.

Oznakowanie górnictwa:

Pointer mine on 32x32.png w zasięgu złoża/żyły, które może być wydobyte
Pointer mine off 32x32.png poza zasięgiem złoża/żyły

Po artykuły związane z górnictwem, wejdź do Kategorii górnictwa.

Zmiany w aktualizacjach[edytuj | edytuj kod]

  • Battle for Azeroth Aktualizacja 8.0.1 (2018-07-17): Każdy dodatek ma teraz swój własny pasek umiejętności z profesjami, zamiast jednego gigantycznego paska umiejętności profesji dla wszystkich dodatków.
  • Hotfix (2016-07-26): "W Draenorze, górnicze złoża oraz zielarskie zioła nie mogą być wydobywane/zbierane przez wielu graczy jednocześnie. (Ten hotfix wymaga restartu serwera.)"
  • WoD Aktualizacja 6.0.2 (2014-10-14): Gracze nie otrzymują już Toughness (mining).
  • MoP Aktualizacja 5.1.0 (2012-11-27): Wszystkie złoża od teraz mają jedno minutowy czas odświeżenia od momentu ich wydobycia, nawet jeśli pozostają w nich przedmioty.
  • MoP Aktualizacja 5.0.4 (2012-08-28): Kilof nie jest już wymagany do wydobywania złóż.
  • Cataclysm Aktualizacja 4.2.0 (2011-06-28): Poziomy, od których można wydobywać złoża w Vanilli zostały zmniejszone.
  • Cataclysm Aktualizacja 4.0.3a (2010-11-23): Doświadczenie otrzymywane z Górnictwa zostało zwiększone. Dodatkowo, wraz z usunięciem Zul'Gurub, Hakkari Thorium Node nie są już dostępne dla graczy.
  • Cataclysm Aktualizacja 4.0.1 (2010-10-12): Górnictwo daje doświadczenie. Im większy poziom postaci tym mniej doświadczenia otrzyma gracz.
  • Wrath of the Lich King Aktualizacja 3.3.3 (2010-03-23): [Titansteel Bar]: Tworzenie tego przedmiotu nie powoduje już 24-godzinnego czasu odnowienia.
  • Wrath of the Lich King Aktualizacja 3.2.0 (2009-08-04): Oprócz normalnych wymagań, złoża w Northrend od teraz wymagają co najmniej 65 poziomu postaci do wydobycia.
  • Wrath of the Lich King Aktualizacja 3.1.0 (2009-04-14): Od teraz Górnictwo, Zielarstwo czy Skórowanie nie powoduje błędów.
  • Wrath of the Lich King Aktualizacja 3.0.8 (2009-01-20): Górnicze złoża nie wymagają już wielokrotnych trafień, aby otrzymać wszystkie minerały. Gracze otrzymają otrzymają tyle samo rudy, kamienia i klejnotów, ile otrzymaliby przy wielu trafieniach.
  • Wrath of the Lich King Aktualizacja 3.0.2 (2008-10-14): Od teraz każdy gracz z tą profesją otrzyma Toughness (mining).
  • PTR client.png Aktualizacja 0.6 (2004-04-13):
    • Podziemne złoża pokazują się jako szare na minimapie, więc gracz może je odróżnić od tych naziemnych.
    • Będąc pod ziemią, naziemne złoża nie będą widoczne.
    • Nie trzeba już stawać na złożu by móc wydobywać minerały.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz także[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]