Nerubian Empire

Z Wowpedia
Głęboko pod powierzchnią Northrend leży starożytne imperium nerubiańskie

Imperium Nerubiańskie było domem nerubian przed tym, jak pokonał ich Król Lisz. Część pozostałości, które rozciągały się pod ziemią pod niemal połową Northrend, wciąż można odnaleźć.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Splugawiony Taras w Ahn'kahet

Narodziny[edytuj | edytuj kod]

Po tym, jak Azj'Aqir, imperium rasy Aqir, zostało zniszczone przez trolli Gurubashi i Amani, nerubianie uciekli na północ i założyli imperium na zamarzniętych pustkowiach. Nie jest wiadome, jaki wpływ miało na to Wielkie Rozbicie, jednak nerubianie rozwinęli wysoką kulturę i wspaniałą architekturę, dzięki której zbudowali królestwo pod mroźnymi pustkowiami Northrend. Stolicę nazwali Azjol-Nerub, która to nazwa czasami była przyjmowana dla całego imperium.

Wojna Pająka[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Wojna Pająka

Gdy Król Lisz urósł w siłę, zaczął wojować z nerubianami w wojnie zwanej Wojną Pająka. Po dziesięciu latach walk, nieumarli wdarli siędo królestwa i zniszczyli podziemne świątynie. Większość nerubian została zabita i wskrzeszona, natomiast pozostali przy życiu ukryli się w najgłębszych zakątkach królestwa.

The Frozen Throne[edytuj | edytuj kod]

Pozostałe przy życiu krasnoludy Muradina, dowodzone przez Baelguna Flamebearda, podbiły opanowały wejście do imperium i założyły Straż Bramy. Gdy Illidan Stormrage użył Oka Sargerasa do zniszczenia Lodowej Korony, trzęsienia ziemi przez niego wywołane uwolniły beztwarzowych, którzy zajęli wyższą część królestwa. Pozostali przy życiu nerubianie i krasnoludy zostali niemal do nogi wybici, gdy Arthas przedzierał się przez labirynt, by dotrzeć do Cytadeli Lodowej Korony. Arthas zniszczył również większość pułapek i skarbów, które wciąż się tam kryły.

Dziś[edytuj | edytuj kod]

Zniszczone królestwo jest obecnie zamieszkane przez nielicznych ocalałych nerubian, nieumarłe sługi Króla Lisza i Beztwarzowych, którzy ostatnio wsparli członków klanu Młota Półmroku.

Znane regiony[edytuj | edytuj kod]