Pandaren revolution

Z Wowpedia
Wcześniej: Wojna między Aqir a Trollami
W międzyczasie: Płonąca Krucjata
Następna: Wojny Trolli Zandalarskich
Rewolucja pandareńska[1]
Miejsce: Pandaria
Efekt: Upadek władzy mogu nad Pandarią, deklaracja niepodległości pandarenów i założenie nowego cesarstwa.
Uczestnicy
Dowódcy

Dwanaście tysięcy lat temu Pandarią władała przerażająca rasa wojowników znanych jako mogu. Nadzorcy niewolników zakazywali im nosić broń. W tych mrocznych czasach jedynie pandareńscy mnisi starali się podnieść ducha w narodzie. Byli oni bajarzami, gorzelnikami i uzdrowicielami, którzy robili, co mogli, by ulżyć społeczeństwu w chwilach niedoli. Gdy cesarstwo mogu zaczęło się chwiać, pandareni zobaczyli szansę na wzniecenie rewolucji. Jako że nie mieli broni, trenowali pospólstwo w walce gołymi dłońmi i stopami. Ujarzmili pozytywną energię - chi - która ich wzmacniała.

Mimo stworzenia grummli by wypatrywali wrogów, mogu nie zauważyli, że pandareni szkolą się w walce bez broni, hozeni drążą tunele wiodące za linie obrony, a jinyu wsłuchują się w nurt wody, by wiedzieć, gdzie najpierw mogu odpowiedzą, gdy rozpocznie się rebelia. A pandareni nie tańczyli, lecz uczyli sięwalczyć. Gdy walki wybuchły, mogu zostali całkowicie zaskoczeni. Sama rewolta była bardzo krwawa, a cesarstwo poniosło ciężkie straty w żołnierzach, jak i ludności cywilnej, lecz ostatecznie mogu zostali pokonani, a na gruzach ich państwa powstało Cesarstwo Pandareńskie.

Reperkusje[edytuj | edytuj kod]

Zaraz po założeniu Cesarstwa Pandareńskiego wybuchły Wojny Trolli Zandalarskich. Zandalari zamanifestowali uległość wobec mogu atakując młode struktury pandareńskiegp państwa.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]