Quel'Danil Lodge

Z Wowpedia
AllianceLeśniczówka Quel'Danil

Quel'Danil.jpg

Typ

Przyczółek

Przywódca

highelf femaleJalinde Summerdrak dla elfów z Wysokiej Doliny.
draenei femaleAnchorytka Traska dla draenei

Rasy
Język
Religia
Powiązania
Lokacja
Status

Aktywny

Źródła: World of Warcraft
World of Warcraft: Cataclysm
Nie mylić z Leśniczówką Quel'Lithien na Wschodnich Ziemiach Plagi.

Leśniczówka Quel'Danil to przyczółek wysokich elfów w Lordaeron znajdujący się w Ostępach nieopodal Szczytu Aerie. Jest ono większym z dwóch ostatnich skupisk wysokich elfów w Lordaeron i jednym z ostatnich ich osiedli w ogóle.

Historia[edytuj | edytuj kod]

WoW Icon update.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

Leśniczówka była używana przez wysokie elfy z Ostępów jako centrum komunikacyjne. Ich ambasadorzy starali się nawiązać kontakt z innymi rasami, z którymi dzielili się informacjami na temat trolli Zwiędłej Kory, którzy zamieszkują południową część Ostępów.

Otho Moji'ko z plemienia Kła Zemsty nakłania poszukiwaczy przygód Hordy do wymordowania jak największej liczby elfów. Po uwolnieniu trolla Zwiędłej Kory imieniem Rin'ji i otrzymaniu w nagrodę starożytnej tablicy, poszukiwacze przygód zanoszą ją do Oran Snakewrithe, znanej uczonej badającej gatunek, z którego pochodzi Rin'ji. Poleca ona również spalenie materiałów komunikacyjnych elfów. Mimo działań Oran i Otha elfy z Wysokiej Doliny później zdołały odzyskać utracone informacje.

W pewnym momencie do Ostępów zawitała grupa młodych draenei pod przywództwem Ambasadora Rualetha. Część z nich została na Szczycie Aerie, podczas gdy reszta przeniosła się do Quel'Danil.

Leśniczówka została zaatakowana w ramach ofensywy Opuszczonych w regionie. Dzięki pomocy poszukiwaczy przygód elfom i draenei udało się odeprzeć najeźdźców. W chaosie bitwy udało się również odzyskać dokumenty z Wysokiej Doliny, które później zostały dostarczone do Anchorytki Traski.

Mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Wysokie elfy[edytuj | edytuj kod]

Wysokie elfy żyjące w leśniczówce określani są mianem elfów z "Wysokiej Doliny". To może sugerować, że Quel'Danil w języku thalassiańskim oznacza "Wysoka Dolina", tym bardziej, że cząstka quel oznacza "Wysoki". Po zniszczeniu Słonecznej Studni elfy z Quel'Danil wspólnie zdecydowały się zaprzestać praktykowania magii. Jalinde Summerdrake jest nieformalną przywódczynią grupu.

Mimo że większość wysokich elfów straciła dostęp do smoczych sokołów hodowanych w Silvermoon, to Quel'Danil wyhodowała własne stado tych stworzeń.

Draenei[edytuj | edytuj kod]

Pod przywództwem Ambasadora Rualetha do Ostępów przybyła grupa młodych dranei (wśród nich Tropiciel Yoro) i osiedliła się w Quel'Danil, by praktykować drogę Światłości i cieszyć się spokojnym urokiem krainy. Przywódczynią dranei w leśniczówce jest Anchorytka Traska.

NPC[edytuj | edytuj kod]

Obecni[edytuj | edytuj kod]

Podczas zadania In Defense of Quel'Danil:

Usunięci NPC[edytuj | edytuj kod]

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Usunięto z gry Elementy z tej sekcji zostały usunięte z World of Warcraft.

W RPG[edytuj | edytuj kod]

The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Saldor Shallowbrook, wiekowy wysoki elf, opiekował się leśniczówką. Służyła ona jako swoista ambasada podtrzymująca stosunki dyplomatyczne wysokich elfów z innymi rasami. W Ostępach żyło 650-800 wysokich elfów, wielu na Szczycie Aerie, inni właśnie tutaj. W języku thalassiańskim Quel'Danil oznacza "Wysoki Szczyt".

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]