Shattered Sun Offensive

Z Wowpedia
NeutralOfensywa Rozbitego Słońca
BlizzCast-Sunwell1.jpg
Rasy
Baza działań
Reputacja
Kwatermistrz
Nagrody
Tabard
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku

Ofensywa Rozbitego Słońca, w skrócie nazywana SSO, jest to armia złożona z kapłanów oraz kapłanek, wojowników oraz mistrzów krawawych elfów i draenei, zebrana przez naaru do walki z Kael'thasem Sunstriderem, który chciał użyć Słonecznej Studni jako portalu do przywołania swojego mistrza, Kil'jaedena. Działania organizacji obejmują przede wszystkim wyspę Quel'Danas, gdzie zlokalizowana jest Słoneczna Studnia. Ofensywa powstała przez apel o jedność pomiędzy kapłanami Aldoru (draenei) i czarodziejami - Wróżbitami (krwawe elfy), by uniemożliwić dostanie się Kil'jaedena do świata Azeroth, który mógłby zniszczyć.

Główna baza Ofensywy jest umiejscowiona w rejonie Promienia Słońca, w północnowschodniej części wyspy. Pierwszym działaniem, podjętym przez grupę było odbicie Promienia Słońca - najpierw wyprawili się na tajemne sanktuarium, następnie dotarli do zbrojowni i ostatecznie do portu - z rąk krwawych elfów Ostrza Świtu lojalnych Kael'thasowi, a zarazem demonicznym władcom Płonącego Legionu, którzy przybyli za wezwaniem złego Księcia. Członkowie Ofensywy zostaną wezwani, by wedrzeć się na Tarasy Mistrza i stoczyć bitwę z samą elitą wojsk Kael'thasa, ostatecznie spotykając się z samym Księciem krwawych elfów w ostatecznym rozegraniu. Jedynie najwięksi śmiałkowie Azerothu mają odwagę wedrzeć się na Płaskowyż Studni Słońca, gdzie owoce pracy Kael'thasa widać najbardziej - tam, gdzie najbardziej oddani słudzy Kil'jaedena przygotowują się na przybycie swego mistrza.

Ofensywa Rozbitego Słońca jest nową frakcją dodaną w Patchu 2.4.0 wraz z otwarciem wyspy Quel'Danas i tamtejszych instancji. W shattrath City możemy znaleźć nowych questgiverów do zadań na wyspie, ale większość zwiażanych z wyspą można znaleźć w okolicach Tarasu Światła. Aktualnie są oni oznaczeni jako członkowie Ofensywy, krwawe elfy mieszają się tam z draeneiami (przed patchem 2.4, wszystkie NPC w okolicach Tarasu były draeneiami zwiazanymi z Aldorem).

Opis frakcji: Ostateczny atak Shattrath na operacje Księcia Kael'thasa w Słonecznej Studni.

Nagrody[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowo po tym jak gracze odzyskują zbrojownię, nieliczni kupcy pojawiają się, na czele z takimi jak Smith Hauthaa, sprzedajacy Badge of Justice. Gdy gracze odbijają port i aktywują Alchemiczne Laboratorium, Shaani zaczyna sprzedawać swoje wyroby jubilerskie.

Odzyskanie Sun's Reach[edytuj | edytuj kod]

Warto także zobaczyć NPCów Wyspy Quel'Danas, by dowiedzieć się, którzy sprzedawcy pojawiają się, w jakiej fazie. Zadania oznaczone † zostały usunięte.

Miejsce Zbiórki Rozbitego Słońca[edytuj | edytuj kod]

Gdy pierwsi gracze dotrą na Wyspę Quel'Danas, baza Ofensywy Rozbitego Słońca będzie się składać jedynie z okrętu nocnych elfów, na którym przybyły i małego obozu, Miejsce Zbiórki Rozbitego Słońca. Wraz z wypełnianiem zadań dla Ofensywy, organizacja będzie zdobywać nowe budynki na wyspie, odblokowując więcej zadań.

Sanktuarium Promienia Słońca[edytuj | edytuj kod]

Pierwszy odbity budynek to Sanktuarium Promienia Słońca. Zadania N [70 Daily] Erratic Behavior† oraz N [70 Daily] The Sanctum Wards† mają na celu obronę tego obiektu. Po zajęciu sanktuarium, pojawiają się sprzedawca towarów profesjonalnych oraz dwóch dodatkowych questgiverów, podczas gdy gracze mogą kontynuować wypełnianie zadań.

Zbrojownia Promienia Słońca[edytuj | edytuj kod]

Po Sanktuarium należy odbić zbrojownię. Dwa zadania są bezpośrednio związane z odzyskaniem zborojowni to N [70 Daily] The Battle for the Sun's Reach Armory† i N [70 Daily] Distraction at the Dead Scar†. Gdy tylko zbrojownia zostanie odebrana, pojawi się czterech PvP sprzedawców broni, dwóch questgiverów oraz naprawcę i sprzedawcę Badge of Justice, Smitha Hauthaa. Dodatkowo zadania N [70 Daily] The Battle Must Go On i N [70 Daily] The Air Strikes Must Continue zastępują wcześniejsze zadania.

Gdy gracze pracują nad odzyskaniem zbrojowni, w Mieście Shattrath, Exarch Nasuun jest w trakcie tworzenia portalu na wyspę Quel'Danas. Gracze, którzy ukończą zadanie N [70 Daily] Intercepting the Mana Cells†, pomogą mu. Gdy portal zostanie aktywowany N [70 Daily] Maintaining the Sunwell Portal zastępuje poprzednie zadanie i aktywuje w sanktuarium N [70 Daily] Know Your Ley Lines.

Port Promienia Słońca[edytuj | edytuj kod]

Port Promienia Słońca jest trzecim, a zarazem ostatnim miejscem, któe należy odzyskać wraz z Dumą Srebrnej Luny. Zadania zwiazane z odbiciem portu to N [70 Daily] Intercept the Reinforcements† oraz N [70 Daily] Taking the Harbor†. Gdy port zostanie odebrany, N [70 Daily] Crush the Dawnblade oraz N [70 Daily] Keeping the Enemy at Bay mogą być ciągle ukończone.

Gdy gracze pracują nad odzyskaniem portu, praca również rozpoczyna się na budowaniu kuźni i kowadła dla Smitha Hauthaa w zbrojowni. Gracze, którzy ukończą N [70 Daily] Making Ready† pomogą jej w zadaniu. Gdy kuźnia i kowadło zostaną zbudowane, N [70 Daily] Ata'mal Armaments oraz N [70 Daily] Don't Stop Now.... wezmą miejsce poprzedniego zadania, a Hauthaa zacznie sprzedawać swój towar.

Laboratorium Alchemiczne i Pomnik[edytuj | edytuj kod]

Monument to the Fallen.png

Po całkowitym odzyskaniu Promienia Słońca, Mar'nah będzie próbował zbudować Laboratorium Alchemieczne dla graczy, które również pozwoli jej i Shaani otworzyć sklep. Gdy tylko laboratorium zostanie zbudowane, zadania N [70 Daily] Open for Business and N [70 Daily] Rediscovering Your Roots zajmą miejsce Discovering Your Roots i pojawi się sprzedawca alchemicznych składników Kaalif.

W dodatku, Ofensywa Strzaskanego Słońca zacznie zbierać dotacje na budowę Pomnika Poległych poprzez zadanie N [70 Daily] A Charitable Donation† oraz N [70] A Magnanimous Benefactor, z czego ostatni z nich jest dostępny przy reputacji Exalted i pozwala graczowi na uzyskanie tytułu <of the Shattered Sun> wzamian za dotację 1000 Gold.png.Gdy tlyko pomnik zostanie zbudowany, zadanie N [70 Daily] Your Continued Support wymienia A Charitable Donation dla graczy, którzy nie posiadają rangi wysoko postawionego z Ofensywą.

Ukończenie[edytuj | edytuj kod]

Gdy tylko wszystkie zadania na wyspie zostaną ukończone, K'iru pojawia się i rzuca na graczy na wyspie oraz na Tarasie Mistrzów czar Pieśń Zwycięstwa K'iru, zwiększający wytrzymałość o 79 a intelekt o 40.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Fabuła Ofensywy Strzaskanego Słońca jest unikalna w WoWie.

Większość zadań musi być wykonana na wyspie, ale kilka z nich trzeba zrobić w Rubieży. Zadania, które są do zrobienia poza wyspą są oznaczone informacją. Gdy finalna faza jest zakończona, pojawiają się zadania Ofensywy Strzaskanego Słońca dotyczące wszystkich miejsc w Outland poza Moczarami Zangar.

Neutralne[edytuj | edytuj kod]

Przyjazny[edytuj | edytuj kod]

Uhonorowany[edytuj | edytuj kod]

Ceniony[edytuj | edytuj kod]

Uwielbiany[edytuj | edytuj kod]

Sun's Reach - dzienne zadania[edytuj | edytuj kod]

Zadania są na początku przedstawione w tabeli i trwają aż do rozpoczęcia zadań je zastępujących, gdy są oznaczone sztyletem (†). Sztylet jest umownym znakiem na wiki do pokazania, które zadania są usunięte.

Jedynie zadania w tabelce w rządkach promują do następnej fazy. Na przykład tylko N [70 Daily] Intercept the Reinforcements (IR) oraz N [70 Daily] Taking the Harbor (TH), jako część odzyskania Portu Sun's Reach, pozwalają na ukończenie fazy 4.

Prawie wszystkie zadania w tej tabelce są jednocześnie zadaniami dziennymi i dostępnymi bez względu na posadaną reputację, poczynając od neutral z Ofensywą. Wyjątkami są N [70] Your Continued Support (YCS), które jest zadaniem dziennym dostępnym dla graczy, którzy nie uzyskali reputacji exalted, i N [70] A Magnanimous Benefactor (AMB), który jest dostępny na pcozątku Fazy 4, ale wymaga reputacji Uwielbiany z SSO.

W związku z dużą ilością informacji w tabelce, wszystkie nazwy i nagrody zadań zostały skrócone na tyle, by była ona przejrzysta. Nagłówki kolumn faz są odnośnikami do odpowiednich działów Odzyskania Sun's Reach - sekcji tego artykułu.

Objective Faza 1 Faza 2 / 2B Faza 3 / 3B Faza 4 / 4B / 4C ?Złoto Rep Nagroda
Sanktuarium EB
SW
FC
AW
Gold.png 10 Silver.png
Gold.png 10 Silver.png
150
150
Zbrojownia BSA
DDS
BGO
ASC
10 Gold.png 10 Silver.png
Gold.png 10 Silver.png
250
150
Portal IMC MSP
KLL
10 Gold.png 10 Silver.png
11 Gold.png 99 Silver.png
250
250
SSS
DST
Port IR
TH
KEB
CD
Gold.png 59 Silver.png
11 Gold.png 99 Silver.png
250
250
Anvil MR DSN
AA
11 Gold.png 99 Silver.png
18 Gold.png 28 Silver.png
250
350
 
B/RWC
Laboratorium DR RYR
OB
Gold.png 10 Silver.png
11 Gold.png 99 Silver.png
350
250
SSS
BE
Monument CD YCS -10 Gold.png 150
Inne DGC
AMB
11 Gold.png 99 Silver.png
-1000 Gold.png
250
500
 
of the Shattered Sun

Warto zobaczyć[edytuj | edytuj kod]