Shimmering Expanse

Z Wowpedia
NeutralShimmering Expanse
Poziomy: 80 - 82
Shimmering Grotto.jpg
Ruiny Vashj'ir
Stolica
Rasy
Pomniejsze osady
Przynależność
Lokacja

Południowo-wschodni Vashj'ir

Źródła: World of Warcraft: Cataclysm

Lśniący Bezmiar to druga strefa w podwodnym regionie znanym jako Vashj'ir. Znajduje się tu twierdza imperium nag. Poza różnorodnością roślin i morskiego życia występują tu też tajemnicze cuda jak np. Nespirah. Strefa jest domem dla starożytnych Ruin Vashj'iru. Gracze dowiadują się o ruinach oraz o tym co je spotkało, jak również o wielu interesujących faktach o Królowej Azsharze i matce Lady Vashj.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sam Lśniący Bezmiar nie posiada znanej historii, gdyż znajdował się pod powierzchnią oceanu. Natomiast Ruiny Vashj'iru są pozostałością po starożytnym mieście Nocnych Elfów, powstałym na długo przed Rozbiciem. Wiadomo, że przez wiele lat przywódczynią miasta była Lestharia Vashj, matka Lady Vashj, która zapewniła miastu dobrobyt i bogactwo.

Zobacz też - Histora Vashj'ir

Jak się dostać?[edytuj | edytuj kod]

Gracze trafiają do Lśniącego Bezmiaru poprzez kolejne zadania w Vashj'irze, rozpoczynające się w Lesie Kelp'thar. Zadanie Across the Great Divide nakazuje graczom przepłynąć przez czeluści do jaskini prowadzącej do Lśniącego Bezmiaru. Wejście do jaskini umiejscowione jest w zachodnim Pazurze w Kelp'thar, po drugiej stronie Bezświelnych Głebin.

Horde 15.pngHorda
Po odkryciu Spoczynku Legionu, może być użyty portal w Zachodniej Kapliczce Ziemi w Orgimmarze, dopóki gracze nie odkryją Mrocznej Jaskini w Abisalnych Głębinach.
Alliance 15.pngPrzymierze
Po odkryciu Spokojnej Łaźni, może być użyty portal we Wschodniej Kapliczce Ziemi w Wichrogrodzie, dopóki gracze nie odkryją Ciemnej Wyrwy.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Lśniący Bezmiar to duża część południowego Vashj'iru. Składa się głównie z ruin starożytnego miasta Vashj'ir, jak również półbogini Nespirah.

Znajduje się tu wiele jaskiń z powietrzem w środku, które odgrywają rolę ośrodków zadań dla graczy.

Dzikie życie Lśniącego Bezmiaru jest niesamowicie różnorodne. Nadmiar koralowca jut sterczy ze ścian i podłoża strefy, godne uwagi są jego różne gatunki jak np. koral mózgowiec (nazwa potoczna) oraz inne przypominające wachlarze. Są tu też obecne różne gatunki wodorostów lecz nie w takiej ilości i nie tak okazałe jak w sąsiednim lesie Kelp'thar. Dno upstrzone jest rozgwiazdami w kolorach od bladego żółtego do do jasnego różu. Kraby są prawdopodobnie dominującymi organizmami dna morskiego, wędrując praktycznie wszędzie w Bezmiarze z zauważalnym wyjątkiem dla Lśniącej Groty. Gigantyczne równonogi oraz ślimaki można znaleźć na różnych klifach i krawędziach koralowców, największa ich liczba występuje w okolicy półbogini Nespirah.

Na obszarze Wąwozu Migoczącej Głębi występują również rurkoczułkowce. Samotne ryby i ich szkółki są wszechobecne, czasami tak duże, że mogą przesłonić widok. Częstym widokiem są również rekiny pływające wokoło większych przestrzeni kilka jardów powyżej dna morza, lecz są też takie, które pływają ledwie kilka stóp powyżej dna. Rekiny młoty można znaleźć jedynie w okolicach Wąwozu Migoczącej Głębi. Obecne są również węgorze, najczęściej rezydują przy koralowcach i piaszczystych klifach.

Mapa i subregiony[edytuj | edytuj kod]

Map of the Shimmering Expanse
Beth'mora Ridge · Biel'aran Ridge · Damplight Chamber · Glimmerdeep Gorge · Legion's Rest · The Lightless Reaches · Nespirah · Ruins of Thelserai Temple · Ruins of Vashj'ir (Nar'shola Terrace · Quel'Dormir Gardens · Quel'Dormir Terrace · Quel'Dormir Temple · The Severed Span · Shimmering Grotto · Silver Tide Hollow · Silver Tide Trench · Tranquil Wash

Ośrodki podróży[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.pngHorde 15.png Trasy lotu z Sandy Beach[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.pngHorde 15.png Trasy lotu z Silver Tide Hollow[edytuj | edytuj kod]

Horde 15.png Trasy lotu ze Legion's Rest[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.png Trasy lotu ze Tranquil Wash[edytuj | edytuj kod]

Regiony sąsiadujące[edytuj | edytuj kod]

Ląd nad Lśniącym Bezmiarem
Strefa Frakcja Poziom Kierunek Dostęp
Kelp'thar Forest Horde 15.pngAlliance 15.png 80-82 Północ Poprzez dopłynięcie
Abyssal Depths Horde 15.pngAlliance 15.png 80-82 Zachód Poprzez dopłynięcie
Undercity Horde 15.png - Północny wschód Poprzez trasę lotu
Ironforge Alliance 15.png - Wschód Poprzez trasę lotu

Znaczące postacie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: NPCe w Lśniącym Bezmiarze

W Lśniącym Bezmiarze gracze spotkają się z wizjami przeszłości, odkrywającymi niezbędne informacje o wielkiej bitwie, jaka miała miejsce w Ruinach Vashj'iru. Są to informacje o Królowej Nag, Azsharze, jak również o Lady Vashj. Gracze przejmują także kontrolę nad tajemniczą nagą znaną jako Naz'jarska Bitewna Dziewica, w służbie Lady Naz'jar i Lady Sira'kess.

Gracze natkną się również na szamana Kręgu Ziemi, Erunaka Stonespeakera oraz Łatacza Ziemi Duarna, którym pomagają wyswobodzić wolę półbogini Nespirah spod kontroli nag.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Zadania w Lśniącym Bezmiarze

Zasoby[edytuj | edytuj kod]

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Beasts.png

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Video[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]