Sholazar Basin

Z Wowpedia
NeutralSholazar Basin
Poziomy: 75 - 80
Poziomy walki zwierzaków: 21 - 22
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Koncepcja basenu Scholazar
Stolica

Brak

Rasy
Ustrój polityczny

Ustrój plemienny

Główne osady
Pomniejsze osady
Zasoby
Przynależność
Lokacja

północny zachód Northrend

Źródła: Wrath of the Lich King

Basen Sholazar jest tropikalną dżunglą pośrodku Northrend. Znajduje się pomiędzy Borealną tundrą a lodowcem Icecrown. Klimat i bezpieczeństwo przed Plagą jest zapewnione przez pylony wzniesione przez Tytanów.[1] Jednak ostatnimi czasy jeden pylon na wschodzie upadł i plaga wykorzystała tą okazję do inwazji z Icecrown na północy. Schodzą tutaj poprzez Lawinę.

W basenie Sholazar gracze biorą udział w wojnie frakcji między wolvarami (Frenzyheart Tribe) a gorlocami (arktycznymi kuzynami murloków). Większość plemion gorloców złączyła się w jedną grupę zwaną Oracles. Gracze mogą wybrać tylko jedną ze stron konfliktu, ale w każdej chwili mogą łatwo zmienić swój wybór.

RPG[edytuj | edytuj kod]

The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Podobnie jak krater Un'Goro w Kalimdorze, basen Scholazar jest anomalią. Wypełnia północno zachodni róg Borealnej Tundry, i jest otoczony przez paskudny grzbiet, na który trzeba się wspinać. Ci, którzy wejdą na jego szczyt i spojrzą w dół, zobaczą bujną tropikalną dżunglę. W basenie są gorące źródła i trzeba uważać upusty pary i gejzery - wystarczająco gorące by w jednej chwili upiec mięso. Bujna roślinność wypełnia basen, a ptaki i małe zwierzęta są wszędzie. Więc są owady. Jest to wspaniałe miejsce, ciężko uwierzyć, że to część Northrend.[2]

Historia[edytuj | edytuj kod]

Uczony wysoki elf, który raz odwiedził Kaskalę wierzył, że tytani używali basenu Scholazar jako miejsce do testów. Część ich eksperymentów albo pozostałości po ich eksperymentach może wciąż tu być. Tak więc basen jest potencjalną skarbnicą wiedzy i potęgi. Kto wie jakie gatunki tytani tutaj pozostawili i jakie notatki i narzędzia?[3]

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Mapy[edytuj | edytuj kod]

Mapa basenu Sholazar w World of Warcraft.
Subregiony
The Avalanche · Bittertide Lake · The Blight Line · The Bonefields · The Bones of Nozronn · Bristlepine Den · Death's Hand Encampment · Dorian's Outpost · Frenzyheart Hill · Frenzyheart River · The Glimmering Pillar · Kartak's Hold · Lakeside Landing · The Lifeblood Pillar · The Lost Lands · The Lost Passage · Makers' Overlook · Makers' Perch · Mistwhisper Refuge · The Mosslight Pillar · Nesingwary Base Camp · The Path of the Lifewarden · Rainspeaker Canopy · Rainspeaker Rapids · River's Heart · Sapphire Hive · The Savage Thicket · The Seabreach Flow · The Skyreach Pillar · Sparktouched Haven · Spearborn Encampment · The Stormwright's Shelf · The Sundered Shard · The Suntouched Pillar · Swindlegrin's Dig · Waygate · Wildgrowth Mangal · Wintergrasp River · Savage Thicket · The Skyreach Pillar · The Stormwright's Shelf · The Suntouched Pillar · Wildgrowth Mangal

Ścieżki lotów[edytuj | edytuj kod]

Sholazar Basin in-game
Concept art.
Concept art.
Neutral Trasy lotu z Nesingwary Base Camp (dostępne tylko po wykonaniu łańcucha zadań zaczynającego się od N [76] Need an Engine, Take an Engine)
Neutral Trasy lotu z River's Heart

Krainy przyległe[edytuj | edytuj kod]

Nazwa krainy Frakcja Poziom Kierunek Dostęp
Borean Tundra Alliance 15.pngHorde 15.png 68-72 Południowy zachód pieszo lub trasą lotu
Wintergrasp Alliance 15.pngHorde 15.png PvP Wschód trasą lotu
Icecrown Glacier Alliance 15.pngHorde 15.png 77-80 Północny wschód trasą lotu

Znani mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: lista NPCów w basenie Sholazar

Basen Scholazar jest domem dla wielu znanych postaci. Na Wzgórzy Frenzyheart, High-Shaman Rakjak prowadzi plemię Frenzyheart do walki z lokalną fauną i znienawidzonymi wrogami, Oracles, którym przewodzi High-Oracle Soo-say. Wolvarzy nie są jedynymi nowymi mieszkańcami basenu, jak Hement Nesingwary kierował swoją zgrają łowców podczas poszukiwania nowej gry, wzięli na cel Broodmother Silvinę jako największe wyzwanie dla łowcy. Artruis the Heartlesspoprowadził atak Plagi na region, ale jest wciąż utrzymywany w ryzach przez tajemniczy Awatar Freyi.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Zadania w basenie Sholazar

Zasoby[edytuj | edytuj kod]

Concept art.

Herbalism[edytuj | edytuj kod]

Górnictwo[edytuj | edytuj kod]

Rybołówstwo[edytuj | edytuj kod]

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Wiele przerażających i egzotycznych zwierząt zamieszkuje parną dżunglę basenu Scholazar. Olbrzymie Ruki szybujące przez basen i szafirowe roje os szumiące i strzegące bezpieczeństwa rojów. Gigantyczne nosorożce wypasają się podczas gdy obok żerują goryle. Wijące cesarskie kobry oraz masywne szablozębni czają się pośród zarośli na nieostrożnych podróżników w basenie Scholazar. W wodach basenu groźne krokodyle mają swój dom, więc i tutaj należy zachować ostrożność.

Basen ma więcej niż kilka unikalnych bestii o nietypowej wielkości, sile lub także piękności jak i wyróżnionej nazwie. Oto niektóre z nich:

Rzadkie elity potrzebne do zdobycia osiągnięcia Money achievement.png Northern Exposure:

Reputacja[edytuj | edytuj kod]

Basen Scholazar jest domem plemienia Frenzyheart i Oracles. Obydwie frakcje są ze sobą w wojnie, a gracze wybiorą do której ze stron chcą należeć podczas wykonywania głównego łańcucha zadań w okolicy. Gracze mogą zmienić wybraną frakcje poprzez powtórzenie ostatniego zadania z początkowego łańcucha i zabicie/ocalenie postaci z przeciwnej frakcji (A Hero's Burden). Basen Scholazar posiada także swoją własną ukrytą reputację, która obecnie jest nie używana. Powiększa się podczas wykonywania frakcyjnych codziennych zadań, a nie zmniejsza jeśli gracz postanowi zmienić frakcję.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • W Lands of Mystery, ten region był bardziej traktowany jako subregion Borealnej Tundry.
  • By otworzyć tor lotu z obozu Nesingwary'ego, najpierw trzeba wykonać 2-częściowy łańcuch zadań od Weslexa Quickwrencha.
  • W współrzędnych (38,37) znajduje się właz z liczbami 5 9 16 17 24 43 co jest nawiązaniem do serialu Lost (Zagubieni).
  • Nazwa subregionu The Lost Lands jest nawiązaniem do Land of the Lost, na której basen Scholazar i krater Un'Goro się bazują.
  • Podobnie jak krater Un'Goro, w basenie Scholazar znajdują się liczne tytaniczne kryształy, które mogą być aktywowane poprzez struktury lub obserwatorów jeśli zajdzie taka potrzeba.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]