Silithus

Z Wowpedia
NeutralSilithus
Poziomy: 55-60
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Populacja

800

Rasy

TaureniTaureni Taureni (240)
Night elfNight elf Nocne elfy (160)
OrkowieOrkowie Orki (160)
TrollTroll Trolle (160)
LudzieLudzie Ludzie (80)

Ustrój polityczny

Brak

Główne osady
Pomniejsze osady
Przynależność

Brak

Lokacja

Na zachód od Krateru Un'Goro

Silithus znajduje się w południowo-zachodnim rogu Kalimdoru. Można tam się dostać jedynie podrózując do północno-zachodniego krańca Krateru Un'Goro, skąd wychodzi szeroka ścieżka biegnąca do Silithus.

Silithus to jedna z zamieszkanych przez insekty sekcji Kalimdoru. Jest to dom niegdyś wielkiego imperium Aqirich, zwanego Ahn'Qiraj. Miasto jest obecnie niezamieszkane, jednak główna świątynia została zapieczętowana przez nocne elfy, które chciały zapobiec rozplenieniu się insektów. Sądząc po ruinach w w krainie, jak i wielkich koloniach silithidów, nie udało im się to. Krąg Cenarioński utrzymuje stałe przedstawicielstwo w Silithus, w Ostoi Cenarionu. Stąd obserwuje on silithidów, którzy postrzegani są jako tak wielkie i potężne zagrożenie, że Przymierze i Horda muszą się zjednoczyć w walce. Poza druidami Cenarionu w Silithus można ostatnio wyczuć drugą, bardziej tajemniczą obecność. Brązowe stado smoków, szczep Nozdormu, powrócił na pustynię po dziesięciu tysiącach lat.

Silithus stało się głównym punktem zadań z wieloma epizodycznymi liniami zadań, które rozciągają się pod i poza jego granice. Przebudowa obszaru zawierała wymagające zadania dla samotnych graczy, grup 5-osobowych, jak i zewnętrznych bossów rajdowych. Powtarzalne zadania prowadzą do epickich przedmiotów, które mogą stanowić alternatywę dla lochów rajdowych.

W aktualizacji 1.12 dodano nowe światowe PvP oparte na zadaniach. Odkryto nową krystaliczną substancję znaną jako "silithyst", która stała się obiektem zainteresowania zarówno Hordy, jak i Przymierza. Gracze zbierają pył tam, gdzie mogą, lecz muszą uważać, by nie wpaść w zasadzkę wrogiej frakcji, zanim uda im się dostarczyć towar. Aby znaleźć szczegóły, zobacz hasło Silithyst Must Flow.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Silithus przez tysiące lat było więzieniem qirajich, uwięzionych za Skarabeuszowym Murem po Wojnie Ruchomych Piasków. Słudzy qirajich, silithidzi, od tego czasu się rozmnożyli i rozpanoszyli po południowym Kalimdorze, aż wreszcie nocne elfy zdecydowały, że czas już ponownie otworzyć Wrota Ahn'Qiraj i położyć kres zagrożeniu ze strony qirajich raz na zawsze.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Ta wielka pustynia znajduje się w południowo-zachodnim krańcu Kalimdoru. Kamienisty i piaszczysty teren jest urozmaicony jedynie przez potężne gniazda silithidów.

W Silithus znajdują się dwie instancje rajdowe, Ruiny Ahn'Qiraj oraz Świątynia Ahn'Qiraj. Znajduje się tu również kilka mikro lochów. Mimo że nie ma tutaj pól bitewnych, występuje tutaj zewnętrzna strefa PvP.

Mapa i subregiony[edytuj | edytuj kod]

Obecna mapa Silithus
Bones of GrakkarondBronzebeard EncampmentCenarion HoldThe Crystal Vale
Hive'AshiHive'RegalHive'ZoraIronforge Brigade OutpostOrgrimmar Legion Camp
Ortell's HideoutRavaged Twilight CampThe Scarab DaisThe Scarab Wall
Southwind VillageStaghelm PointThe Swarming PillarTwilight Base Camp
Twilight OutpostTwilight PostTwilight's RunValor's Rest

Lochy[edytuj | edytuj kod]

Nazwa lochu Poziomy Wielkość grupy Przybliżony czas przejścia
Ruins of Ahn'Qiraj 60+ 10-osobowa Nieznany
Temple of Ahn'Qiraj 60+ 40-osobowa Nieznany

Punkty podróży[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.png Horde 15.png Trasy lotów z Cenarion Hold[edytuj | edytuj kod]

Obszary przyległe[edytuj | edytuj kod]

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Un'Goro Crater Neutral 15.gif 45-55 Wschód Pieszo lub trasą lotu z Ostoi Cenarionu do Schronienia Marshala

Ważne postacie[edytuj | edytuj kod]

Silithus jest domem kilku wartych wspomnienia postaci. W Ostoi Cenarionu Dowódca Mar'alith poszukuje informacji o swej zaginionej żonie, którą ostatnio widziano w towarzystwie silithidów. W Obozowisku Bronzebearda, Rutgar Glyphshaper próbuje odkryć miejsce przebywania sławnego odkrywcy Branna Bronzebearda. Natomiast w Zniszczonym Obozie Półmroku Wysoki Lord Demitrian ma misję wielkiej wagi dla najbardziej doświadczonych bohaterów - stanąć twarzą w twarz z Księciem Thunderaanem i go pokonać.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Zadania w Silithus

Surowce[edytuj | edytuj kod]

Silithus jest wielkim połaciem ziemi, suchym i niegościnnym. Górnicy napotkają liczne żyły rudy thorium, małe, bogate i pokryte śluzem, zarówno na powierzchni, jak i w wydrążonych przez silithidów tunelach.

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Uwagi, wskazówki i dodatkowe informacje[edytuj | edytuj kod]