Stromgarde

Z Wowpedia
Emblemat Stromgrade
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Zniszczone Stromgrade od strony głównej bramy
Stromgrade od strony morza

Przeciwieństwem Lordaeron było Stromgarde. Jego przywódca, Thoras Trollbane prowadził swoje królestwo podług surowej filozofii miecza. Podczas gdy Lordaeron dostarczało kapłanów, ze Stromgarde przybywali wojownicy. Królestwo to graniczyło z Khaz Modan i wiadomo było, że będzie pierwszą linią oporu podczas lądowych ataków na ludzi. Do Sojuszu dostarczyło połowę swojej armii, lecz po Drugiej Wojnie wystąpiło z niego, gdyż nie zgadzalo się z wieloma decyzjami politycznymi. Obecnie przebywające na skraju upadku gorączkowo walczy o utrzymanie resztek ziemi.

Rodzina Królewska[edytuj | edytuj kod]

Od świetności do upadku, Stromgradem rządziła familia Trollbane'ów. Thoras Trollbane dbał o to, by do armii Przymierza dostarczano nowych, świetnie wyszkolonych wojowników. Jedynym żyjącym obecnie (rodzina Trollbane'ów została wymordowana podczas ataku na stolicę) krewnym Thorasa Trollbane'a jest Danath Trollbane. Jest on panem Ostoi i dowódcą wszystkich sił Przymierza na Półwyspie. Wysyła on poszukiwaczy przygód do walki w krainie i wewnątrz Cytadeli Piekielnego Ognia, by tam walczyli z fel orkami dowodzonymi przez Wodza Wojennego Kargatha Bladefista. Rodzina Trollbane'ów podczas ataku na stolicę, próbowała się ewakuować tajemnym przejściem. Z życiem uszedł jedynie Danatch. Kolejnymi członkami rodu Trolbane'ów są: Ignaeus Trollbane, Liam Trollbane, Galen Trollbane i Christof Dungalion.