Tanaris

Z Wowpedia
NeutralTanaris
Poziomy: 40-50
Tanaris.jpg
Stolica

Gadgetzan (1,500)

Populacja

3,000

Rasy
Ustrój polityczny

brak

Główne osady
Pomniejsze osady

Tanaris (znane również jako Pustynia Tanaris) to pustynna kraina znajdująca się w Południowym Kalimdorze, na wschód od Krateru Un'Goro i południe od Tysiąca Igieł. Jest to suchy kraj, pokryty piaszczystymi diunami, nad którymi często przewalają się groźne burze piaskowe. Kartel Parowych Wyłudzaczy ma tutaj swoją główną bazę - Port Parowych Wyłudzaczy, a w głębi lądu gobliny z Kopalnianego Miasta założyły miasto Gadgetzan, by szybko podróżować między portem a kontynentem. Doki w Porcie Parowych Wyłudzaczy są prawdopodobnie używane do transportu między zewnętrznymi wyspami, jednak, jak narazie, gobliny okazały się bardzo nieufne wobec innych ras i nie pozwalają korzystać ze swoich statków.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Ruiny Uldum

Od tysiącleci Pustynia Tanaris była nieskończonym morzem piasków. Nozdormu, wielki smok czasu, mówił, że ta ziemia została jego domem, gdy jeszcze czasu nie liczono i już wtedy była krainą gorącą i piaszczystą.

Tanaris jest pradawną siedzibą brązowego stada smoków z siedzibą w Jaskiniach Czasu. Tytani mieli tu również swoje domostwa w starożytnym mieście Uldum znajdującym się w południowej części pustyni. To tutaj po raz pierwszy Anachronos dostrzegł pełnię zagrożenia ze strony silithidów, którzy zakładali swoje gniazda na obrzeżach pustyni. Ostatecznie Wojna Ruchomych Piasków toczyła się na zachodniej pustyni Silithus.

Jak się dostać?[edytuj | edytuj kod]

Alliance 15.png Przymierze

Z Thalanaaru idź na wschód przez Tysiąc Igieł i południe przez Błyszczące Równiny. Za górską przełęczą na południe od równin leży Gadgetzan.

Horde 15.png Horda

Z Posterunku Wolnych Wiatrów udaj się na wschód na Błyszczące Równiny i dalej na południe, ku górskiej przełęczy, za którą leży Gadgetzan.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Pustynia Tanaris pokrywająca dużą część Południowego Kalimdoru leży na południe od Tysiąca Igieł. Jest to kraina żaru, piaskowych wydm oraz bezchmurnego nieba. Południowa część regionu jest bardziej górzysta, z dużymi sieciami jaskiń, które wgryzają się głęboko pod powierzchnię. Kraj ten kryje w sobie wiele tajemnic. Pod pustynią wykopano wielką sieć tuneli. W większości pozostają one nieodkryte, jednak nieliczni mieli okazję wędrować tymi korytarzami. Bez przerwy dochodzą plotki o stworzeniach, które się w nich kryją i mordują wszystkich, którzy odważą się wejść do ich domeny. Mimo że morze piasków wydaje się nie być gościnną krainą dla jakiegokolwiek życia, ludzie, trolle, hieny, skorpiony, bazyliszki i silithidzi są całkiem popularnym widokiem. Czasami można dostrzec młode smoki szybujące w strumieniach powietrznych nad wielką pustynią.

W Tanaris znajduje się całkiem sporo instancji, w tym wszystkie instancje Jaskiń Czasu, jak również Zul'Farrak i prawdopodobną instancję (jeszcze nie zaimplementowaną) Uldum. Dodatkowo znajduje się tutaj kilka mikro-lochów, lecz nie ma tutaj żadnych pól bitewnych.

Mapa i subregiony[edytuj | edytuj kod]

WorldMap-Tanaris.jpg
Abyssal SandsBroken PillarCaverns of TimeDunemaul Compound
Eastmoon RuinsGadgetzanThe Gaping ChasmLand's End Beach
Lost Rigger CoveNoonshade RuinsThe Noxious LairSandsorrow Watch
Southbreak ShoreSouthmoon RuinsSteamwheedle PortThistleshrub Valley
UldumValley of the WatchersWaterspring FieldWavestrider Beach
Zalashji's DenZul'Farrak

Instancje[edytuj | edytuj kod]

Nazwa instancji Poziomy Wielkość grupy Przybliżony czas przejścia
Zul'Farrak 43-48 5-osobowa 3-4 godziny
TBCCaverns of Time: Escape from Durnholde Keep 66-68 5-osobowa 1godzina 15 minut
TBCCaverns of Time: Opening the Dark Portal 70 5-osobowa 45 minut
TBCCaverns of Time: Battle for Mount Hyjal 70 25-osobowa Nieznany
Wrath of the Lich KingCaverns of Time: Culling of Stratholme 80 5-osobowa Nieznany

Obszary elitarne[edytuj | edytuj kod]

Punkty podróży[edytuj | edytuj kod]

Neutral 15.gif Trasy lotów z Gadgetzan[edytuj | edytuj kod]

Obszary przyległe[edytuj | edytuj kod]

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Thousand Needles Horde 15.png Alliance 15.png 25-35 Północ Pieszo lub lecąc z Gadgetzan do Freewind Post
Un'Goro Crater Horde 15.png Alliance 15.png 48-55 Zachód Pieszo lub lecąc z Gadgetzan do Marshal's Refuge

Ważne postacie[edytuj | edytuj kod]

  1. Główny artykuł: Lista NPCów Tanaris

Tanaris jest domem dla kilku ważnych postaci. W Gadgetzan Mux Manascrambler poszukuje pomocy w pozyskiwaniu ektoplazmy z nieumarłych duchów, a Starszy Badacz Fizzledowser bada, skąd przybyli silithidzi. W Porcie Parowych Wyłudzaczy Yeh'kinya próbuje dowiedzieć się więcej o esencji starożytnego boga...

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: zadania w Tanaris

Surowce[edytuj | edytuj kod]

Dzikie stworzenia[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]