Thunder Bluff

Z Wowpedia
(Przekierowano z Thunder Bluff (miasto))
HordeThunder Bluff
Thunderbluff.jpg
Typ

Stolica

Rasy
Ustrój polityczny

hierarchia duchowa

Władcy
Języki
Wyznania
Przynależność

Horde Rebellion (Patch 5.4)

Lokacja

północne Mulgore

DarnassusŻelazna KuźniaWichrogród
TBC Exodar
MoP Świątynia Siedmiu Gwiazd
WoD Tarcza Burz
Battle for Azeroth Boralus

TBC Miasto Shattrath
Wrath of the Lich King Legion Dalaran

OrgrimmarGromowe UrwiskaPodmiasto
TBC Srebrna Luna
MoP Świątynia Dwóch Księżyców
WoD Wojenna Włócznia
Battle for Azeroth Dazar'alor

Jeśli szukasz frakcji, zobacz Thunder Bluff (frakcja).

Urwisko Grzmotu to stolica taurenów leżąca w północnej części krainy Mulgore na kontynencie Kalimdor. Całe miasto zostało wzniesione na wysokich płaskowyżach i jest dostępne tylko dzięki windom umieszczonym w północno-wschodnim i południowo-zachodnim krańcu miasta.

Historia[edytuj | edytuj kod]

World of Warcraft[edytuj | edytuj kod]

WoW Icon update.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

Miasto zostało założone stosunkowo niedawno, gdy taurenom udało się wygnać z tych ziem centaurów. Urwisko Grzmotu to pierwsze duże miasto taurenów; przez stulecia wędrowali oni przez rozległe równiny Kalimdoru jako nomadzi, nie potrafiący zostać zbyt długo w jednym miejscu. Wszyscy członkowie Hordy są tu mile widziani, a eksperckie umiejętności taureńskich profesji kuśnierstwa, szamanizmu oraz druidyzmu są tutaj praktykowane i nauczane. Niestety centralne położenie głównej lokacji miasta czyni ją łatwą do organizowania zbrojnych wypraw przez członków Przymierza, którzy nierzadko zdążą zabić Baine'a, zanim zdążą nadciągnąć posiłki z innych miast Hordy.

Aby dostać się do miasta, goście muszą przybyć na grzbiecie wywern bądź użyć jednej z czterech wind stojących na skraju płaskowyżu.

Stormrage[edytuj | edytuj kod]

WoW-novel-logo-16x62.png Ta sekcja zawiera informacje zawarte w powieściach oraz opowiadaniach.

Thunder Bluff zostało otoczone przez mgłę Koszmaru ale Malfurion był w stanie odnaleźć i z rekrutować Baine'a w mieście.

The Shattering: Prelude to Cataclysm[edytuj | edytuj kod]

Po śmierci Cairne'a w pojedynku z Garroshem Hellscreamem, Thunder Bluff zostało szybko zajęte poprzez zamach stanu przez Magathę Grimtotem i członków jej plemienia. Miasto było sabotowane przez morderców z klanu Ponurego Totemu. Ich celami byli eksperci w broni, potężni druidzi lub szamani. Skierowali się na Płaskowyż Ducha, gdzie wszyscy członkowie plemienia Łowców Nieba zostali zamordowani. Opuszczeni znajdujący się poniżej popierali Ponury Totem, więc nie musieli się martwić. Łowcy z Płaskowyżu Łowcy także zostali zabici. Jednak panowanie Ponurego Totemu nie trwało długo. Dzięki wysiłkom Jevana Grimtotem i Jainy Proudmoore, Baine był w stanie zmobilizować armię i kupić broń potrzebną do pokonania okupantów. W odwecie, syn Cairne'a, Baine, wyprowadził ostry kontratak wykorzystując flotę zeppelinów. Po strategicznym podzieleniu wojsk Magathy, Baine odbił miasto i przyjął rolę Wielkiego Wodza taurenów. Po ostatnich niepokojach, stolica znów jest bastionem pokoju i bezpieczeństwa dla taurenów z Kalimdoru. Magatha i jej lojaliści zostali wygnani. Jevan został liderem Ponurego Totemu, który pozostał z Hordą.

Niepokój Żywiołów[edytuj | edytuj kod]

Wrath of the Lich King Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Wrath of the Lich King.

Miasto zostało zaatakowane przez rozwścieczone żywioły, lecz atak został odparty.

Kataklizm[edytuj | edytuj kod]

Taurenami teraz przewodzi Baine znajdujący się na Wysokim Płaskowyżu. Nowe szamanistyczne plemię, Pieśń Chmur zastąpiło wymordowane plemię Łowców Nieba.

W RPG[edytuj | edytuj kod]

The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Centaury wygnały taurenów z ich ojczyzny mniej więcej na początku Trzeciej Wojny. Kiedy Thrall i Horda przybyli do Kalimdoru, ukuto sojusz pomiędzy orkami a taurenami. Po zakończeniu wojny i pokonaniu Archimonde'a Thrall pomógł taurenom wybić centaury i odzyskać ojczyznę. Krótko potem założono miasto Urwisko Grzmotu i rozpoczęto proces nowego osiedlania i naprawiania zniszczeń dokonanych przez taurenów. Obecnie miasto rozrasta się w błyskawicznym tempie.

Ludzie i kultura[edytuj | edytuj kod]

Mimo że część taurenów na pewno tęskni do dawnego nomadycznego, wolnego stylu życia, to wszyscy są bardzo dumni z ich stałego domu i spędzają wiele czasu czyniąc go jeszcze lepszym. Z radością powitali pomoc orków i trolli, lecz z dużo mniejszym entuzjazmem odnoszą się do obecności Opuszczonych, których tolerują tylko przez fakt przynależności do Hordy. Taureni oddają część i pielęgnują wszystko, co żywe, a fakt, że Opuszczeni są nieumarłymi istotami kłóci się z ich wierzeniami, nie mówiąc już o wielu zajęciach, którymi Opuszczeni się parają, a które taureni uznają za plugawe i niegodne.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Miasto wznosi się na dalekiej północy Mulgore, pośród wspaniałych równin Złotych Pól. Pogoda jest tu niemal zawsze ciepła i słoneczna, a czasami tylko bryza przynosi deszcz od strony morza.

Urwisko Grzmotu powstało na czterech wysokich płaskowyżach. Jedynym wejściem na nie z poziomu pól są windy wiodące na główną platformę. Główny płaskowyż jest połączony z innymi za pomocą dużych drewnianych mostów.

Platformy[edytuj | edytuj kod]

WorldMap-ThunderBluff.jpg

Płaskowyże są mniej więcej tak traktowane, jak dzielnice i kwartały w miastach ludzi czy doliny i forty w Orgrimmarze.

Główny płaskowyż jest podzielony na trzy poziomy i jest otoczony przez trzy inne płaskowyże o następujących nazwach:

Ważne punkty[edytuj | edytuj kod]

  • Bank znajduje się w południowo-wschodniej części Niższego Płaskowyżu.
  • Mistrz jeźdźców wiatru Tal znajduje się na szczycie wieży jeźdźców wiatru w najwyższym wydrążonym totemie.
  • Karczma znajduje się w południowej części Niższego Płaskowyżu.
  • Dom aukcyjny znajduje się na Niższym Płaskowyżu, na zachód od wejścia do wieży jeźdźców wiatru.
  • Skrzykna pocztowa znajduje się przed bankiem.

Ważne postacie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Lista NPCów w Thunder Bluff
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Artystyczna wizja wind do miasta

Nowy wódz klanu Krwawego Kopyta, Baine Bloodhoof stał się Najwyższym Wodzem taurenów po śmierci ojca, Cairne'a. Opiekuje się on miastem i jego mieszkańcami w coraz groźniejszym świecie. Baine przebywa w Namiocie Wodza we wschodniej części miasta wraz nie odstępującą go na krok Gwardią Honorową.

Hammuul Runetotem jest starszym druidem Urwiska Grzmotu i przyjacielem Cairne'a jeszcze z czasów dzieciństwa. Mimo, że wyruszył do walki o Górę Hyjal to zawsze można go spotkać na Płaskowyżu Starszego.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Lista zadań w Thunder Bluff

Podróże[edytuj | edytuj kod]

Trasy Lotów z Thunder Bluff[edytuj | edytuj kod]

Flight[edytuj | edytuj kod]

Zeppelin[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowe informacje[edytuj | edytuj kod]