Tol'vir

Z Wowpedia
Tol'vir
Raider Lord Havat.jpg
Frakcja/Przynależność

Tytani (przypuszczalnie), Starzy Bogowie, czarne smoki (sprzymierzeńcy Skrzydeł Śmierci)

Stolica rasowa
Przywódcy rasowi

Nieznany

Ojczyzna
Główny język

Titan (presumed)

Tol'vir to rasa "kamiennych ludzi-kotów" stworzonych przez tytanów, wywodzących się z ziem Uldum. Zostali stworzeni, by strzec magazynów i machin tytanów. Niegdyś istniała kolonia tol'vir w Northrend, ale została obalona przez Nerubian i przekształcona w Obsydianowych Niszczycieli. Możliwe, że gdzieś w głębinach Azjol-Nerub przetrwali również oryginalni przedstawiciele tol'vir. Tol'virzy z Uldum wydają się mieć powiązania z Al'Akir i jego żywiołaczymi sprzymierzeńcami.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Istoty znane jako Obsydianowi Niszczyciele są tak naprawdę zniewolonymi konstruktami tytanów, znanymi niegdyś jako tol'vir. Zostali stworzeni by strzec skarbców wiedzy i tytanicznych machin znajdujących się w miastach Ulduar i Uldum. Niedługo po tym, jak imperia trolli zniszczyły królestwo Aqir, insekty które zawędrowały na północ, odkryły i pokonały kolonię tol'vir w Northrend. Te aqir to dzisiejsi nerubianie, którzy zaadaptowali architekturę tol'virów dla własnych celów. Podobnie aqir, które zawędrowały na południe, splądrowały i obaliły stację badawczą tytanów niedaleko Uldum. Nazwały się Qiraji, a swój nowy dom Ahn'Qiraj. Pomimo iż w późniejszych czasach Plaga pochłonęła imperium Nerubian i rzuciła nielicznych pozostałych niewolników tol'vir w pierwsze szeregi armii, jest możliwe, że więcej przedstawicieli tej rasy wciąż żyje w ukrytym mieście Uldum i głęboko pośród ruin Azjol-Nerub.

TolVirShieldColored.jpg
Tol'vir concept art.jpg

World of Warcraft: Cataclysm[edytuj | edytuj kod]

Tol'vir pojawili się w grze po raz pierwszy w World of Warcraft: Cataclysm, kiedy Uldum zostało wprowadzone jako nowy region.

Jednym z dwóch lochów w Uldum jest Zaginione Miasto Tol'vir.

Typy[edytuj | edytuj kod]

Ramkahen
Bezpośredni, choć odlegli potomkowie Tol'vir, którzy ulegli Klątwie Ciała.
Neferset
Grupa Ramkahenów, którzy sprzymierzyli się z Deathwingiem, w zamian za odzyskanie utraconych kamiennych ciał.
Orsis