Twilight dragonflight

Z Wowpedia
Stado Zmierzchu
Ultraxion TCG.jpg
Przywódca
Ojczyzna
Stolica
Lokacje
Język
Wzrost

Zależny od specjalizacji i wieku.

Stado smoków zmierzchu jest efektem magicznych eksperymentów prowadzonych przez Sintharię na smoczych jajach. Wykorzystując starożytne smocze artefakty i moc smoków pustki, Sintharia stworzyła nowe stado smoków, wampirycznie żywiących się tajemną energią w każdej postaci. Pierwszymi, którzy napotkali te smoki, byli Krasus, Kalec i draenejska kapłanka Iridi. Iridi uznała, iż nie wyglądają jak cień, ale bardziej jak dzień zmieniający się w noc, jak zmierzch, którego doświadczyła na Azeroth. Dlatego nazwała je smokami zmierzchu.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Noc Smoka[edytuj | edytuj kod]

WoW-novel-logo-16x62.png Ta sekcja zawiera informacje zawarte w powieściach oraz opowiadaniach.

Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku

Stado smoków zmierzchu zostało stworzone przez Sintharię, znaną również jako lady Sinestra, Pierwszą Małżonkę Deathwinga Niszczyciela. Żądna sukcesu na polu, na którym poległ jej znienawidzony towarzysz, pragnąc stworzenia nowego stada, które będzie rządziło światem, Sinestra wykorzystała schwytanego przez siebie, smoka pustki o imieniu Zzeraku oraz użyła dwóch smoczych artefaktów, by zmodyfikować kilka smoczych jaj z różnych stad. Artefaktami były starożytny relikt niebieskich smoków znany jako Zguba Balacgosa oraz mająca złą sławę Dusza Demona. Sinestra zebrała kilka fragmentów zniszczonej przez maga Rhonina Duszy Demona i użyła ich mocy do wykonania swojego eksperymentu.

Pierwsze eksperymenty Sinestry okazały się niestabilne i zostały zniszczone przez Krasusa i Kaleca. Jednakże młode smoki wciąż rozwijały swą moc, poprzez umiejętność wampirycznego wysysania magicznej energii z dowolnego źródła. Następnym wytworem Sinestry był Dargonax, wykazujący jeszcze większą moc i przebiegłość. Dargonax okazał się zbyt ambitny i potężny, by Sinestra była w stanie całkowicie nad nim zapanować, nawet będąc w posiadaniu fragmentów Duszy Demona. Jedynie poświęcenie smoka pustki, Zzeraku, umożliwiło zniszczenie Dargonaxa, jednak umierając zabił również Sinestrę.

Chociaż Sintharia i jej wytwory zostały zniszczone, kilka z jej niewysiedzianych jaj smoków zmierzchu zostało zabranych z jej jaskini w Grim Batol przez samego Deathwinga. Ukrywając się w tunelach głęboko pod Grim Batol, w grotach starszych od jakichkolwiek krasnoludzkich konstrukcji, Deathwing bezpiecznie przechował jaja smoków zmierzchu. Rozpoczął swój plan udoskonalenia nowego stada, zamierzając wymazać z pamięci porażki swojej rodziny i użyć nowego szczepu smoków do swoich własnych celów.

Pod Świątynią Wyrmrest[edytuj | edytuj kod]

Wrath of the Lich King Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Wrath of the Lich King.

Obsydianowe Sanktuarium[edytuj | edytuj kod]

Dłuższa nieobecność Deathwinga sprawiła, że wielu przypuszczało, iż Sinestra samotnie działa w Grim Batol. Jednakże niedawno odkryty wylęg jaj zmierzchu w Komnacie Aspektów wzbudził strach, że Deathwing osobiście odegrał rolę w stworzeniu złowieszczych smoków. Potężny strażnik, Sartharion pilnuje jaj wewnątrz wulkanicznej komnaty czarnego smoczego stada, Obsydianowego Sanktuarium. Jeśli pogłoski o zaangażowaniu w to Deathwinga są prawdziwe, do Azeroth zbliża się nowa era zmierzchu. Wraz ze stadem czerwonych smoków, które były już mocno zaangażowane, walcząc z Malygosem i Plagą, Korialstrasz wysłał wiadomość o jajach zmierzchu do Rady Sześciu w Dalaranie w nadziei, że poszukiwacze przygód poradzą sobie z tą sytuacją. Tak, jak oczekiwał, grupa bohaterów zebrała siły i jaja zmierzchu zostały zniszczone. Cały incydent obył się bez rozgłosu i podziękowań. Przez jakiś czas wydawało się także, że bez zemsty…

Rubinowe Sanktuarium[edytuj | edytuj kod]

Halion

W rozkazie, by zniszczyć Porozumienie Wyrmrest i zmiażdżyć tych, którzy próbowaliby powstrzymać powrót ich Mistrza do Azeroth, potężny wojenny oddział Czarnych Smoków, dowodzony przez nieustraszonego smoka zmierzchu o imieniu Halion oraz jego poruczników Savianę Ragefire, Baltharusa Warborna i Generała Zarithriana, przypuścili szturm na Rubinowe Sanktuarium pod Świątynią Wyrmrest.

Kataklizm[edytuj | edytuj kod]

Historia stada smoków zmierzchu została rozwinięta w dodatku World of Warcraft: Cataclysm.

Wyżyny Zmierzchu[edytuj | edytuj kod]

Lady Sinestra

Sintharia została wskrzeszona mocą Starych Bogów, aby mogła kontynuować tworzenie smoków zmierzchu dla Młota Zmierzchu. Jaja te tworzone były w Grotach Zmierzchu, głęboko pod Bastionem Zmierzchu, ze skradzionych zwykłych smoczych jaj, przekształconych przez czarną magię. Jednak jedna ze smoczyc zmierzchu, Desperiona, okazała się zdolna składać nowe jaja, o czym świadczy znalezione na Górze Hyjal Czyste Jajo Zmierzchu.

W regionie otaczającym Grim Batol znajdują się elitarne jednostki wśród Młota Zmierzchu, takie jak Valiona i Theralion, którzy ochraniają samego Cho’galla, a ich młode smoki służą jako wierzchowce swoim śmiertelnym zwolennikom. Młode smoki pomagały czarnemu stadu przeciwko czerwonemu stadu w Cynobrowej Reducie. Smoki strzegą również nieba nad Cytadelą Zmierzchu, a w samym Grim Batol dowodzi nimi Generał Umbriss. Mnóstwo smoczych pomiotów pomaga Młotowi Zmierzchu w ochronie cytadeli przed bohaterami i czerwonym stadem. Rozliczne smoki, które są przyzywane przez Jaszczurzego Przywoływacza, walczą z czerwonymi smokami.

Góra Hyjal[edytuj | edytuj kod]

Na Górze Hyjal Stado Smoków Zmierzchu niesie pomoc w walce przeciwko Strażnikom Hyjalu, w szczególności przeciwko półbogini Avianie.

Góra Czarnej Skały[edytuj | edytuj kod]

W Jaskiniach Czarnej Skały liczne Drakonidy służą jako strażnicy. Podobno najpotężniejsi Fanatycy Zmierzchu mogą stać się Rozwiniętymi Fanatykami Zmierzchu, rodzajem drakonidów Zmierzchu. Dowodem na to jest walka przeciwko Corli, Heroldowi Zmierzchu. Wykorzystuje ona technikę zaczerpniętą od Sintharii, w której zabiera esencję z martwego Smoka Pustki i wstrzykuje ją swoim Fanatykom Zmierzchu.

Dragonblight[edytuj | edytuj kod]

Sinestra

W Dragonblight, podczas rajdu Smoczej Duszy kilka młodych smoków zmierzchu służy jako awangarda piątego bossa, ogromnego smoka zmierzchu Ultraxiona, znajdującego się na samym szczycie Świątyni Wyrmrest. Było to jedno z działań Deathwinga, mające na celu powstrzymanie Aspektów przed wchłonięciem Smoczej Duszy, by można ją było wykorzystać później przeciwko Aspektowi Śmierci. Młode smoki mogą być zauważone wszędzie dookoła świątyni, walczące z broniącymi jej smoczymi stadami. Można je również zobaczyć zmierzające na śmierć w trakcie obławy Godziny Zmierzchu, na ścieżce prowadzącej do wejścia do Komnaty Aspektów, znajdującej się u podstawy Świątyni Wyrmrest.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Smoki zmierzchu są podobne do czarnych smoków, jednak jarzą się zielonym, czerwonym lub, co jest bardziej powszechne, ametystowym światłem. Pierwsze smoki zmierzchu stworzone przez Sinestrę, miały umiejętność wchłaniania magicznej energii, a zwłaszcza energii wrogich smoków. Późniejsze smoki, te wychowane przez Deathwinga, mogą posiadać podobne umiejętności.

Znani Członkowie[edytuj | edytuj kod]

Imię Rola Typ Status
IconSmall DragonTwilight.gif Abyssion Smok Zmierzchu znajdujący się w Abyssion's Lair w Deepholm. Smok Do zabicia
IconSmall DragonTwilight.gif Dargonax Trzeci Smok Zmierzchu stworzony przez Sinestrę w Grim Batol. Niestabilność magiczna jego ciała i działania smoka pustki Zzeraku doprowadziły do jego śmierci. Smok Martwy
IconSmall DragonTwilight.gif Desperiona Smok Zmierzchu i matka szczepu znaleziona na Górze Hyjal. Smok Do zabicia
IconSmall DragonTwilight.gif Halion Lider oddziału wojennego czarnych smoków, który zaatakował Rubinowe Sanktuarium, przygotowując się na powrót swojego mistrza. Smok Do zabicia
IconSmall DragonTwilight.gifHuman female Sethria Smok Zmierzchu znajdujący się na Górze Hyjal. Smok Do zabicia
IconSmall DragonTwilight.gif Theralion Boss w Bastionie Zmierzchu. Smok Do zabicia
IconSmall DragonTwilight.gif Valiona Boss w Bastionie Zmierzchu. Smok Do zabicia
IconSmall DrakeTwilight.gif Shadron Młody Smok Zmierzchu znajdujący się w Obsydianowym Sanktuarium, towarzyszący czarnemu smokowi o imieniu Sartharion. Drake Do zabicia
IconSmall DrakeTwilight.gif Tenebron Młody Smok Zmierzchu znajdujący się w Obsydianowym Sanktuarium, towarzyszący czarnemu smokowi o imieniu Sartharion. Drake Do zabicia
IconSmall DrakeTwilight.gif Vesperon Młody Smok Zmierzchu znajdujący się w Obsydianowym Sanktuarium, towarzyszący czarnemu smokowi o imieniu Sartharion. Drake Do zabicia
IconSmall SpawnTwilight Male.gif Umbriss Smoczy pomiot, sługa Deathwinga. Generał armii smoczych pomiotów, znajdujący się w fortecy Grim Batol. Dragonspawn Do zabicia
IconSmall DragonTwilight.gif Ultraxion Ogromny smok, jest bossem w Smoczej Duszy, przerósł wszystkie poprzednie smoki zmierzchu, absorbując esencję schwytanych smoków pustki. Jedyny smok zmierzchu, którego zachwalał Deathwing i zarówno jego ostatni wytwór. Smok Do zabicia

Jako latający wierzchowiec[edytuj | edytuj kod]

[Reins of the Twilight Drake] wypada z Sarthariona w 25-cio osobowej wersji Obsidian Sanctum. Wypada tylko jeśli wszystkie trzy smoki zmierzchu zostaną przy życiu do walki z bossem. Może go dostać tylko jedna osoba w grupie i przyśpiesza szybkość poruszania się o 280%.

Galeria[edytuj | edytuj kod]