Vereesa Windrunner

Z Wowpedia
AllianceVereesa Windrunner
Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku
Tytuł

<Generał Komandosów Srebrnego Paktu>

Płeć

Kobieta

Rasa

Wysoki elf (humanoid)

Klasa
Reakcja
Przynależność
Poprzednia przynależność
Stanowisko

Ambasador Specjalny, Lider Srebrnego Paktu

Lokacja
Status

Żywa

Krewni

Rhonin (mąż), Giramar i Galadin (synowie), Alleria, Sylvanas, Lirath (rodzeństwo), Zendarin (kuzyn), Arator (siostrzeniec), Turalyon (szwagier)

Vereesa Windrunner jest elficką komandoską, która walczyła w Drugiej i Trzeciej Wojnie. Jest najmłodszą siostrą Sylvanas Windrunner i Allerii Windrunner, wdową po Rhoninie Czerwonowłosym i matką bliźniąt Giramara i Galadina. Niemalże cała jej rodzina została wymordowana przez orków podczas Drugiej Wojny oraz w czasie inwazji dokonanej przez Księcia Arthasa na Quel'Thalas. Obie jej siostry uważane są za żywe, Sylvanas jedynie technicznie nie wlicza się do żywych, a Alleria żyje, ale nie wiadomo gdzie.

Vereesa przewodzi Srebrnemu Paktowi, militarnej organizacji wysokich elfów odrzucających dopuszczenie krwawych elfów do szeregów Kirin Tor i stających na straży równowagi w mieście jako gwarant bezpieczeństwa przed rozruchami ze strony Hordy. Tytułuje siebie "Dowódcą Komandosów Srebrnego Paktu", co jest jej własną wersją tytułu Dowódcy Komandosów z Silvermoon.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Vereesa jest członkiwm słynnej rodziny wysokich elfów Windrunner. Jej starsze siostry Alleria i Sylvanas były odpowiednio kapitanem i dowódcą komandosów Silvermoon. Ma także trzech braci, jeden z nich ma na imię Lirath. Rodzina mieszkała w Iglicy Windrunnerów w spokojnych lasach Quel'Thalas.

Tides of Darkness[edytuj | edytuj kod]

WoW-novel-logo-16x62.png Ta sekcja zawiera informacje zawarte w powieściach oraz opowiadaniach.

Podczas gdy las Quel'Thalas tajemniczo zaczął płonąć, Vereesa i Alleria zostały zaatakowane przez trolle leśne. Na szczęście zostały uratowane przez Sylvanas i jej komandosów.

Dzień Smoka[edytuj | edytuj kod]

Vereesa została wyznaczona do eskorty maga Rhonina na jego statek w Hasic. To proste polecenie szybko przeobraziło się w ciężką podróż do Grim Batol, gdzie ostatecznie pomogła magowi w zniszczeniu Duszy Demona i uwolnieniu Królowej Smoków Alexstraszy. Po tym sukcesie, Veressa dostała propozycję zostania Ambasadorką Przymierza od Króla Terenasa i zrzeszenia Kirin Tor. Wraz z Rhoninem miała misję podróżowania i przypominania każdemu z Przymierza, że poza orkami istnieją także inne zagrożenia, który trzeba będzie stawić czoła prędzej czy później.

W trakcie misji i po sprostaniu horrorom Trzeciej Wojny oboje, Vereesa i Rhonin zakochali się w sobie. Pobrali się i elfka urodziła dwóch synów bliźniaków, Giramara i Galdarina.

Jej kuzyn Zendarin, krwawy elf nienawidzący ludzi, próbował porwać jej dzieci. Zendarin uważał, że potomstwo wysokiego elfa i ludzkiego maga może mieć ogromne magiczne moce.

Ponownie pojawia się w noweli Noc Smoka, gdzie stawiła czoła głębiom Grim Batol, szukając zemsty na kuzynie.

Wojna starożytnych[edytuj | edytuj kod]

Vereesa występuje jako postać epizodyczna w trylogii Wojna Starożytnych. Jest tu już żoną Rhonina, który jest zmuszony opuścić ją ciężarną, by cofnąć się w czasie i zapobiec zmianie historii. Gdy Vereesa zaczyna rodzić jej mąż powraca i jest świadkiem narodzin dwojga bliźniąt.

World of Warcraft[edytuj | edytuj kod]

Wrath of the Lich King Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Wrath of the Lich King.

Vereesa znajduje się w Fioletowej Cytadeli w Dalaran wraz z Rhoninem, Arcymagiem Aethasem Sunreaverem, i Arcymagiem Moderą. Jest dowódcą Srebrnego Przymierza, zbrojnej grupy wysokich elfów, którzy są przeciwko zrzeszaniu krwawych elfów w szeregi Kirin Tor.

Jest związana z zadaniem Quest:A Victory For The Silver Covenant (sword).

Dla graczy hordy jest nastawiona negatywnie, jednak nie można jej zaatakować.

Drobiazgi[edytuj | edytuj kod]

Richard Knaak zaznaczył w wywiadzie, iż uważa, że Vereesa ma niechęć do krwawych elfów, prawdopodobnie ze względu na partnera Rhonina, a także kultywuje tradycje wysokich elfów. Jest to widoczne w Nocy smoka, a także dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • "Z moim łukiem trafiałam do orków z odległości tysięcy jardów. Walczyłam z trollami, demonami i wieloma innymi. Praktycznie zwiedziłam świat Azeroth wzdłuż i wszerz... Tak, najdroższy, myślę, że dam radę dopóki Jalia nie przybędzie."

  • "Użyj swych oczu i nie nazywaj mnie tym, czym nie jestem, draeneiu!"

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Zmiany w uaktualnieniach[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]

Poprzednik:
Brak
Następca:
Nieobsadzone