World of Warcraft: Legion

Z Wowpedia
Legionlogo.png
World of Warcraft: Legion
Projektant(ci)
Wydawca(y)

Blizzard Entertainment

Data premiery

30.08.2016

Ostatnia wersja
Ostatnia prapremiera

1

Platformy

Microsoft Windows, Mac OS X

Rodzaj

Pakiet dodatków

Chronologia dodatków

Warlords of Draenor
(2014)
Legion
(2016)
Battle for Azeroth
(2018)

'World of Warcraft: Legion' to szósty dodatek do World of Warcraft, zapowiedziany 6 sierpnia 2015 na konwencie Gamescom. Został wydany 30 sierpnia 2016 roku.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Grobowiec Sargerasa został ponownie otwarty, a legiony demonów z Płonącego Legionu zalewają Azeroth. Wszelkie wysiłki skupiają na przyzwaniu Mrocznego Tytana do Azeroth, znaleźli już nawet klucz do jego powrotu.
Gdy siły Przymierza i Hordy zostały przetrzebione, poszukiwacze przygód muszą sięgnąć po legendarne artefakty dawnych bohaterów, przeszukać Strzaskane Wyspy w poszukiwaniu relikwi Tytanów i stawić czoła Legionowi, zanim ostatnia nadzieja dla Azeroth zgaśnie.

Po wydarzeniach z Warlords of Draenor, Gul'dan został wygnany przez swych demonicznych panów do oryginalnego Azeroth z jednym celem - odnalezienia i obudzenia łowcy demonów Illidana Stormrage'a. Po ukończeniu tej misji, Gul'dan ponownie otworzył grobowiec Sargerasa, przemieniając go w bramę do niezliczonych światów we władztwie Legionu, przez którą rozpoczęła się inwazja demonów na jeszcze większą skalę niż podczas Wojny Starożytnych.

Po rajdzie na grobowiec Sargerasa i Strzaskany Brzeg, obrońcy Azeroth rozpoczęli eksplorację dawno zapomnianych Strzaskanych Wysp w poszukiwaniu Filarów Stworzenia, tytanicznych relikwi użytych do stworzenia świata, jedynej nadziei na zamknięcie potężnych demonicznych portali w sercu grobowca. Jednak Strzaskane Wyspy - cmentarzysko, będące niegdyś sercem potężnej cywilizacji nocnych elfów - miały własne niebezpieczeństwa ze strony władcy demonów Xaviusa i jego armii satyrów, przez boga króla vrykuli, po wygnanych dzieci nocy i groźną Królową Azsharę, władczynię nag.

By wesprzeć desperackie działania, Kirin Tor, na którego czele stoi obecnie Khadgar, przeniosło latające miasto Dalaran na wybrzeże nowej krainy, a miasto ma służyć jako centrum działań dla herosów z całego świata. Rycerze śmierci z Acherus również przenieśli tu swą latającą nekropolię.

By obronić świat przed nawałą Legionu, herosi Azeroth muszą odnaleźć legendarne bronie, by użyć ich w bitwie - Spopielacza, Ostrze Mrozu czy Zgładziciela - lecz posiądą również nowych i nieoczekiwanych sojuszników w formie Illidarich, wyszkolonych przez Illidana łowców demonów, w akcie rozpaczy przebudzonych przez strażników, którzy ich strzegli. Nadchodzący konflikt między Przymierzem a Hordą doprowadzi również do powstania zakonów klasowych z wyjątkowymi dowódcami gotowymi porzucić swoje frakcje, by przewodzić klasom w wojnie z Legionem.

Elementy[edytuj | edytuj kod]

Elementy bonusowe[edytuj | edytuj kod]

Gracze, którzy zakupią Legion w formie przedsprzedaży, zyskają dostęp do następujących bonusów:

Nabywcy Cyfrowej Edycji Deluxe otrzymają ponadto:

Nowe krainy[edytuj | edytuj kod]

Krainy do rozwoju postaci[edytuj | edytuj kod]

Krainy dla maksymalnego poziomu postaci[edytuj | edytuj kod]

Lochy i rajdy[edytuj | edytuj kod]

Instancje[edytuj | edytuj kod]

Rajdy[edytuj | edytuj kod]

Dalaran[edytuj | edytuj kod]

Dodatek wprowadził bazujące na opowieści zmiany w Dalaranie, w tym zmiany w jego centrum (przede wszystkim w Wieży Aegwynn) i Podbrzuszu, które być stał się obszarem PvP w formie free for all.

Artefakty[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Artifact

Artefakty są specjalnym nowym typem broni, jedynym, którym gracze władali w tym dodatku.

Gracze otrzymali możliwość zdobycia nowych broni zaraz na początku dodatku, a ich moc rośnie wraz z mocą graczy. Dzięki nim gracze zyskują również dostęp do nowego drzewa cech bazujących na typie ich artefaktów, które wzmacniają ich umiejętności. Pojawiły się również relikwie nowego typu, możliwe do pozyskania w lochach czy rajdach. Artefakty mają szeroką możliwość dostosowania ich wyglądu.

Dla każdej specjalizacji został stworzony osobny Artefakt, w sumie 36. Dla przykładu rycerze śmierci specjalizujący się w drzewach Krwi czy Mrozu dysponują osobnymi Artefaktami. Ich zdobycie wiąże się z ukończeniem unikalnego zadania.

Zakony Klasowe[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Class Order

Zakony Klasowe reprezentują wspólne wysiłki każdej klasy w starciu z zagrożeniem spowodowanym przez powrót Płonącego Legionu. Skoro napięcia polityczne nie pozwalają na bliższą współpracę przywódców Przymierza i Hordy, na barki klas spada główny ciężar zrobienia tego, co konieczne.

Po sukcesach w Draenorze gracz stanie się przywódcą całej klasy. Formowanie Zakonu rozpocznie się od zdobycia Artefaktu. By wzmocnić wzajemne więzi z pozostałymi członkami klasy, gracz założy swoją Halę Zakonną.

Hale Zakonne[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Order Hall

Zakony Klasowe otrzymały swoje bazy operacyjne w postaci Hal Zakonnych, specjalnych lokacji silnie z nimi powiązanych. Są to miejsca dostępne tylko dla członków danej klasy, stanowiące centra koordynacji jej działań, w tym wysyłania czempionów na misje.

Hale Zakonne są w dużej mierze równoważnikiem garnizonów znanych z Warlords of Draenor. Są to drugorzędne (po Dalaranie) centra dla graczy, pozwalające im dowodzić oddziałem czempionów zdolnym podejmować specjalne misje. Kluczową różnicą jest fakt, że Hale zakonne są wspólne dla całego serwera i są otwarte dla wszystkich członków klasy z obu frakcji. Nie są to główne miejsca stacjonowania graczy podczas akcji dodatku, lecz raczej miejsca, gdzie można wysłać czempionów na misje, dostosować Artefakty czy podejmować specjalne zadania przed prawdopodobnym powrotem do Dalaranu.

Czempioni[edytuj | edytuj kod]

Jako ewolucję znanego z poprzedniego dodatku systemu Sojuszników, w Halach Zakonnych pojawili się czempioni, których gracz może wysyłać na misje.

W odróżnieniu od systemu sojuszników, gdzie gracz rekrutował znaczną liczbę różnych postaci, w Legionie dowodzi on znacznie mniejszym oddziałem, w którym mogą się znaleźć dość ważne fabularnie postacie, jak na przykład Lady Liadrin dla paladynów Hordy. Podobnie jak w przypadku sojuszników, gracz może wysłać czempionów na misje, które będą bardziej zakotwiczone w historii niż wcześniej. Dla przykładu wykonanie określonej misji przez czempionów może dać dostęp do nowego obszaru zadań lub określonego wzmocnienia. Gracze mają raczej współpracować ze swoimi czempionami niż konkurować z nimi o nagrody.

Ważne postacie[edytuj | edytuj kod]

Postacie pierwszoplanowe
Inne postacie