Wrathion

Z Wowpedia
NeutralWrathion
Image of Wrathion
Tytuł

Czarny Książę

Płeć

Mężczyzna

Rasa
Reakcja
Przynależność
Lokacja
Status

Żyje

Krewni

Nyxondra (matka)
Deathwing (ojciec/dziadek)
Nefarian (wujek)
Onyxia (ciotka),[1]
Sabellian (przyrodni wujek)

Kompani

Prawa, Lewa (ochroniarze)

Wrathion, Czarny Książę (Black Prince), jest jedynym czarnym smokiem Azerothu, o którym wiadomo, że pozostał nieskażony przez Starych Bogów. Jego przebraniem jest człowiek o ciemnej karnacji. Po śmierci Deathwinga i zniszczeniu skażonych czarnych smoków, Wrathion jest również ostatnim znanym czarnym smokiem. Twierdząc, że widział przyszłość, w której Azeroth upada, Wrathion pomaga bohaterom Hordy i Przymierza wzmocnić się, zwykle za pomocą magicznych przedmiotów epickiej jakości. Z charakteru jest jednak bezwzględny i swoje dążenie do celu z niemal fanatycznym oddaniem postrzega jako wyższe dobro dla Azeroth.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przed wykluciem[edytuj | edytuj kod]

Wrathion i Anduin.

Ambitny czerwony smok Rheastrasza, znany również w postaci goblina jako Rhea, wyruszyła na Złe Ziemie, żeby zbadać czarne smoki i znaleźć sposób, aby je oczyścić. Schwytała czarną smoczycę Nyxondrę i zmusiła ją, by złożyła jaja mogące zostać poddane eksperymentowi [2]. Wraz z dr. Hieronimem Blamem udało im się stworzyć oczyszczone jajo czarnego smoka [3]. Nieustannie przemieszczała się, aby uniknąć schwytania przez agentów czarnych smoków chcących zniweczyć jej starania. Została jednak zabita przez Deathwinga, który przybył, aby zniszczyć ocalone jajo [4], jednak zamiast niego zniszczył jedno z jaj Rheastraszy (smoczyca zdecydowała się je poświęcić dla dobra sprawy). Hieronymus Blam przeniósł prawdziwe oczyszczone jajko w bezpieczniejsze miejsce, z dala od Złych Ziem, aby mogło rosnąć z dala od Deathwinga [5]. Jajo zostało ukryte pod opieką Corastrasza w Vermillion Redoubt, na Wyżynach Zmierzchu [6]. Do pewnego stopnia dalsze dzieje jaja pozostały nieznane.

Wrathion w tawernie

Mists of Pandaria[edytuj | edytuj kod]

MoP Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku World of Warcraft: Mists of Pandaria.

To zrozumiałe, że ​​Wrathion udał się na Pandarię gdy usłyszał pogłoski o tej krainie. [7] Po wizji w której Azeroth ulega zniszczeniu, [8] Wrathion udał się do Tavern in the Mists, która znajduje się w Veiled Stair na Pandarii.

Wrathion zapowiada straszne zagrożenie dla Azeroth które je podzieli i w którym nie będzie w stanie przeciwstawić się Płonącemu Legionowi.[9] Tak więc jego zdaniem jedynym sposobem na przygotowanie Azeroth na nadchodzące zagrożenie, jest posiadanie jednej zwycięskiej frakcję i dominowanie nad innymi. Doradza przynieść kres wojnie Przymierza z Hordą i daje swoje wsparcie. W ten sposób pomaga nie tylko Łotrom podczas Legendarnej fabuły, ale wszystkim będącym w lub poza konfliktem. Tak Wration da wszystkim poszukiwaczom przygód szereg zadań aby mogli wystawić na próbę swoją odwagę między innymi wchodząc do Terrace of Endless Spring i zabijając Sha of Fear.

Zbrodnie Wojenne[edytuj | edytuj kod]

WoW-novel-logo-16x62.png Ta sekcja zawiera informacje zawarte w powieściach oraz opowiadaniach.

Wrathion, wraz z jego ochroniarzami, Prawym i Lewym, wziął udział w rozprawie przeciwko Garroshowi Hellscreamowi, często rozmawiając z Anduinem Wrynnem podczas przerw. Przychodził by zapewnić młodego księcia, że jest jego przyjacielem, choć powiedział mu, że jego dobre serce i chęć by światem rządziło dobro będzie jego zgubą.Siedział tak daleko od Alexstraszy, jak tylko mógł.

Ostatecznie Wrathion współpracował z Kairozdormu i Smokami Nieskończoności aby uwolnić Garrosha i wysłać go trzydzieści pięć lat wstecz do Draenoru. Obezwładniając braci Chu oraz Chromię, Karioz mógł spokojnie dokończyć swoje zadanie. Wrathion staną przed Anduinem który próbował powstrzymać swojego przyjaciela przed uwolnieniem zatrzymanego wodza. Tłumaczył, że jako ostatni z Czarnych smoków ochrona Azeroth spada na niego, po czym ogłuszył Anduina i wyszedł. Pomimo swoich działań, Wrathion wierzył, że tak bedzie najlepiej dla Azeroth w nadchodzącym konflikcie z Legionem i wierzył, że Anduin zrozumie jego motywy, a nawet stanie po jego stronie jak brat kiedy przyjdzie na to czas.

Zmiany w aktualizacji[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]