Zandalari Troll Wars

Z Wowpedia
Wcześniej: Rewolucja pandareńska
W międzyczasie: Płonąca Krucjata
Następna: Wojna między Kaldorei a Bliźniaczymi Imperiami
Wojny Trolli Zandalarskich[1]
Miejsce: Pandaria
Efekt: Umocnienie niezależności pandarenów. Odparcie inwazji Zandalarich na Pandarię. Rozproszenie klanów mogu.
Uczestnicy

Wojny Trolli Zandalarskich, znane również jako Wojny Zandalarskie były lokalnymi konfliktami toczonymi około dwanaście tysięcy lat temu. Zandalari i mogu byli najpotężniejszymi imperiami w Azeroth, które sprzymierzyły się ze sobą. Wodzowie mogu, którzy władali Pandarią, mieli za niewolników pandarenów, hozenów i jinyu, a ich nadzorcami uczynili stworzoną przez siebie rasę grummli. Gdy pandarenom udało się wzniecić rewolucję, Zandalari zamanifesotwali swój sojusz z mogu atakując nowoutworzone Cesarstwo Pandarenów.

Szeregi Zandalarich były niezliczone, a przewaga jeźdźców nietoperzy w powietrzu była miażdżąca aż do czasu, aż Jiang użył podniebnego węża do ataku. Kampania Zandalarich trwała wiele lat, trolle nawet zaangażowały do niej dinozaury. Podczas inwazji na Nefrytowy Las pandareni wyszkolili więcej podniebnych węży, by te mogły nieść jeźdźców do bitwy, a nowopowstały Zakon Podniebnego Węża przechylił szale wojny.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

Questionmark-medium.png
Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda. Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!

Wojna ta może być również znana jako Wojna Trzech Królestw.[2]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]